0% мобилна дисплей реклама в България„Всички традиционни информационни канали вече се ползват предимно през Интернет“ – сподели Жанет Найденова от IAB – България на първия е-Comm Blitz & Networking.

„Проучванията показват, че всички традиционни информационни канали, като телевизия, радио, дори печатните медии, вече се съсредоточават в Мрежата и се ползват предимно през Интернет – независимо от устройството – компютър, смартфон, таблет или друго. Оказва се, че немалко хора вече ползват Интернет дори през няколко устройства едновременно. Ето защо трябва да бъдем все по-отговорни към действията ни в онлайн среда, както да я използваме максимално добре за нашия бизнес.“ – сподели Жанет Найденова от IAB – България на първия е-Comm Blitz & Networking.

Тя сподели няколко тренда, излезли от резултатите на три проучвания за България и Европа през миналата година - DigitalSCOPE; Mobile Audit и AdEx.

Има 0% мобилна дисплей реклама в България – площадките са готови, но явно рекламодателите все още не са готови!“ – добави тя.

Гостите отговориха на въпроса сигурни ли са плащанията онлайн. Лекторите се съгласихан, че опасността в България е много малка и клоняща към нула.

Загатна се проект на Национален мониторинг център, който се подготвя с цел превенция от измами в Мрежата.

Очаква се он-лайн пазара да се промени коренно след навлизането на Google shopping в България.

Дадоха се съвети за он-лайн търговците. Те са закъснели, ако все още не са планирали коледните си кампании и най-малкото не са ги задвижили.

Отговорът на въпроса за предимството при използването на маркет плейс пред използването на собствен онлайн магазин бе негативен.

Мариан Игнев сподели опит относно големите кампании – коледни, новогодишни, великденски, Черен петък... където трафикът се увеличава само за ден с тримесечен обем и как трябва да се предпазим от „падане“ на магазина.

„Трафикът не трябва да Ви плаши, нали точно към него се стремите?!“ – сподели Игнев. Той даде пример с Амазон. Глобалната корпорация е имала в миналото сериозни проблеми с големите си кампании и по този начин се появява Amazon Cloud Services.

Иван Бъчваров от Комисията за защита на потребителите (КЗП) напомни кои са важните моменти при интерпретацията на Закона във връзка с закупуването на онлайн стоки и услуги. Той акцентира и върху възможността за оттегляне от поръчката или връщането на стоката в 14-дневен срок.

В последния панел, посветен на социалните мрежи, участниците се обединиха около тезата, че социалните мрежи и най-вече Фейсбук, трябва да бъдат задължителна част от маркетинговия микс, но подходът там трябва да бъде индивидуализиран.

Вижте още: