Бъдещето на търговията на дребно: глобални тенденции през следващите 5 години

Ако последните няколко години са научили търговците на дребно на нещо, то това е как да навигират бизнеса си в една изключително непредвидима и динамична икономическа среда. Скорошен анализ на Google в партньорство с Kantar и Bain разглежда поведението на съвременните купувачи и идентифицира няколко критични тенденции, които ще оформят индустрията за търговия на дребно през следващите три до пет години.


Пазаруването се превръща в „атмосферно“ изживяване

Днешните потребители използват безпроблемно всякакви цифрови, физически, виртуални и социални платформи, чрез които преминават от сърфиране към проучване и после към купуване. Това мултиканално поведение при пазаруване ще продължи да се развива – от определена задача, при която хората търсят конкретен артикул в конкретен канал за даден период, към взаимодействие с тяхното изживяване. С други думи хората ще откриват все повече нови продукти и услуги, докато превъртат социалните мрежи, гледат поточно видеосъдържание или играят видео игри.

Това ще направи следващата фаза на търговията по-малко свързана с избора на хората с кой канал да се ангажират, а повече с това колко близо търговците могат да стигнат до потребителите и местата, където те прекарват времето си – там, където се случват търсенето, откриването, изборът и потреблението.

За по-младите купувачи е от 2 до 3 пъти по-вероятно да са пазарували чрез нововъзникващи канали

Това означава, че търговците на дребно трябва да обмислят как искат да се позиционират, когато границите между търговията и съдържанието се размият още повече. Изживяванията, задвижвани от добавена реалност и виртуална реалност, заедно с достъпните информативни видеоклипове, ще стават все по-важни инструменти с нарастването на апетита на потребителите към пазаруване, базирано на технологии. Понастоящем по-младите купувачи са най-бързо възприемащите това. Между 2 и 3 пъти по-вероятно е те да са пазарували с помощта на нововъзникващи канали, като социални медии, виртуално пробване или онлайн излъчване на живо.

Правилният клиент и правилното послание ще бъдат движеща се цел. Маркетолозите трябва да разчитат повече на AI, за да останат гъвкави и да се адаптират бързо към непрекъснатите промени в допирните точки на канала и управлението на съдържанието.

Тъй като лоялността към марката избледнява, стойността на партньорствата нараства

Изследванията са категорични, че лоялността към марката остава все повече на заден план, тъй като купувачите се насочват към компании и продукти, които отговарят по-добре на техните лични ценности и нужди. Наистина очакванията на потребителите относно персонализирането нарастват, като 73% от купувачите очакват марките да разберат техните уникални нужди и очаквания. Решението за търговците на дребно, които търсят по-добри начини за задържане на клиенти, е да обновят своите предложения чрез партньорства и сътрудничество с производителите и техните марки.

Gen Z е новата сила в пазаруването

Представителите на поколението Z (родените между 1996г. и 2010г.) са почти 30% от общото световно население и се прогнозира, че те ще съставляват около 27% от работната сила до 2025г. Това е първото поколение, напълно израснало в дигитален свят, прекарвайки повече време онлайн от което и да е друго досега.

Търговците на дребно следва да се обърнат към специфичните навици и предпочитания на Gen Z, като например как те търсят информация от доверени източници онлайн. Поколенията Z и Y (1979-1995г.) са два пъти по-склонни от по-възрастните купувачи да заявят, че гледането на онлайн видео е било най-влияещата им активност при пазаруване. По-конкретно, YouTube показва по-голяма вероятност от други видео платформи и социални медии да посрещне най-важните нужди за пазаруване на Gen Z, независимо дали става въпрос за бързо решение с импулсивна покупка или за насоки и надеждна информация за по-обмислена покупка.

Проучванията посочват, че 42% от разходите на Gen Z все още се случват във физически магазини. Тоест търговците на дребно могат да създадат по-безпроблемно мултиканално пазаруване, като използват дигитални инструменти в магазините си, за да подобрят изживяването, тествайки технологии от следващо поколение, като интерактивни видеоклипове, QR кодове и възможност за проверка на обратна връзка от реални клиенти.

Съзнателните потребители искат повече стойност и по-малко риск

След години на макроикономическа и геополитическа несигурност, купувачите са станали по-съзнателни относно стойността. В резултат на това хората отдават по-голямо значение на цялостното предложение за стойност на марката на търговеца, отколкото на харченето на по-малко пари. Всъщност най-малко 70% от хората заявяват, че са готови да продължат да купуват от компании, които увеличават цените си, ако се чувстват ценени като клиенти.

По-високите очаквания на потребителите идват с по-голям контрол върху личните данни. Според Global Monitor на Kantar, 79% от глобалните потребители казват, че са загрижени за защитата на данните и поверителността в интернет, а 72% вярват, че са много или донякъде изложени на риск от хора или компании, злоупотребяващи с техните лични данни.

Тъй като несигурността продължава да е налице в непрекъснато променящата се икономическа среда, търговците и производителите могат да останат гъвкави и готови за бъдещето, като се адаптират към нуждите от по-приятно пазаруване, като формират правилните партньорства, за да подобрят своите предложения, като се харесат на купувачите от поколение Z и като предложат на потребителите повече стойност и по-малък риск.

Вижте още:

• Застрахователният сегмент е разделен регионално според пазарите, на които Generali оперира• Уди Брадфорд (Woody Bradford) ще заеме позицията на...