Въпреки че Douglas имат най-много споменавания, 98% от тях са от Фейсбук, и по-точно от тяхната собствена страница Perfumery Douglas & beautyzone Bulgaria. Тук постват по няколко пъти на ден, всеки пост събира доста лайкове, но коментарите са рядкост, с изключение на игрите с награди.
Собствената Facebook страница е най-активна
Това се подкрепя и от конкретните данни: повечето интеракции спрямо Douglas (лайк, коментар и споделяне общо), всички без изключение са от наградни игри, в които може да се спечели нов модел парфюм.
Douglasинтеракции в наградни игри
Освен това, във връзка с Douglas трябва да се спомене и Инстаграм, където активността също се дължи на собствената им
страница. Еднозначно е, че в България Douglas поема в свои ръце комуникацията си.
С по-малко на брой, но по-разнообразни споменавания са dm и Lilly.
И при двете компании, освен собствените им Facebook страници, важни са споменаванията във форуми, особено в bg-mamma.com. dm има много споменавания и в редакционни материали, най-вече във връзка работното време на дрогериите по време на пандемията. Успоредно с това, следните важни теми също генерират съдържание:
-
Клиентите на dm в България вече могат да поръчват и онлайн, благодарение на сътрудничеството с foodpanda,
-
dm Bulgаria спечели employer branding награда,
-
dm Bulgаria е сред компаниите, които изпращат писмо до министър Десислава Танева, с определени упреци към нея.
В крайна сметка постовете и споменаванията на dm и Lilly достигат много повече потребители, отколкото тези на Douglas, тъй като техните платформи са по-разнообразни, а и става въпрос за много повече източници.
Dm достига до много потребители, благодарение на редакционни онлайн атериали
Пикът в графиката на dm в средата на април се дължи на новините относно писмото до министър Танева. Това обаче не представя компанията в лоша светлина: dm и Lilly са споменавани по-скоро позитивно в българското онлайн пространство през изследвания период, според данните на Neticle. Повечето статии и коментари са по-скоро неутрални, като негативни споменавания реално липсват.
Сред ключовите характеристики на споменаванията на първо място е „аромат“, тъй като повечето споменавания на Douglas са свързани с парфюми. Споменават се още „стил“, „цена“, „цвят“ и др., а появата на „доставка“ в първите 10 се дължи на пандемията.
Повечето ключови теми логично са свързани с продаваните продукти
На база изследването, нито една верига дрогерии няма причина за безпокойство, но и при трите има още какво да се желае от гледна точка на разнообразието и количеството на онлайн споменаванията. Например, Douglas въобще не фигурира в онлайн редакционните статии, докато при dm и Lilly има още потенциал за развитие в собствените им платформи.
Neticle събира публични данни от интернет пространството (статии, форуми, социални медии, коментари) относно която и да било компания, марка, продукт или тема, след което със собствено разработен алгоритъм анализира съдържанията с почти човешка точност. Основаната през 2012 компания вече работи в 12 страни и освен анализ на медийно съдържание, предлага продукт за анализ на социологически проучвания и две собствени API-та.