ИКЕА България представя Софѝя – нов виртуален чатбот асистент, базиран на изкуствен интелект

Виртуалният помощник предоставя подробна информация относно проследяване на статус на онлайн поръчки, услуги, гаранция и други често задавани въпроси.

ИКЕА България въвежда чатбот, базиран на технология на Microsoft с изкуствен интелект – OpenAI GPT-4. Той носи името "Софѝя", а неговото разработване и интегриране е резултат от активното търсене на иновативни начини от страна на бранда да отговори на очакванията на своите клиенти и да предложи по-широко разнообразие от услуги. По този начин компанията ще обогати потребителското изживяване и ще направи пазаруването още по-удобно и приятно, като спести време на клиентите.

Чатботът ще обхване цялостното потребителско преживяване – от търсенето на продукти до отговорите на запитвания за статуса на онлайн поръчки, работно време на магазините, услуги, гаранция и други често задавани въпроси.

Проектът, разработен от House Market SA, част от Fourlis Group, стартира първо в България, а след това в Гърция и Кипър, като ще бъде реализиран на три етапа в периода 2023-2024 г. По време на първата фаза чатботът ще направлява потребителите през портфолиото на ИКЕА, като същевременно ще им предоставя помощта, от която се нуждаят, за да откриват продукти, които отговарят на техните предпочитания, както и инструкции за сглобяване, и друга подробна информация. Следващият етап в интеграцията ще се състои във възможност за свързване със служител от отдел обслужване на клиенти, при наличие на по-сложни запитвания.

"Познаваме клиентите си, знаем какви са техните нужди и затова постоянно подобряваме услугите си, за да могат да отговорят на очакванията им и да сме сигурни, че те винаги ще си тръгват доволни от магазина ни. Задвижвания от изкуствен интелект чатбот "Софѝя", нашият нов виртуален асистент, ще направи пазаруването по-лесно, по-приятно и ефективно. Това е само следващата стъпка от цялостната ни стратегия за подобряване на клиентското преживяване чрез дигитални средства. Горди сме, че си партнираме с Microsoft, за да предложим тази водеща технология на нашите клиенти", заяви Никос Ифантидис, управител на ИКЕА България.

Яна Андронопулу, генерален мениджър на Microsoft за Гърция, Кипър и Малта, коментира: "Радваме се, че сме избрани да бъдем технологичен партньор на ИКЕА и че можем да предоставим решения, които да подобрят цялостното изживяване при досега с бранда. Този нов чатбот е само един от примерите за това как изкуственият интелект може да трансформира цялото потребителско преживяване, правейки го по-удобно и приятно. Това е един от примерите за страхотната позиция, в която се намираме, за да изпълним обещанието си за въздействаща трансформация на AI, която помага на нашите клиенти да постигат повече и да растат. Нямам търпение да видя как проектът ще се разрасне, обхващайки Гърция и Кипър".

Можете да откриете Софѝя на www.ikea.bg

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...