Областните градове стават все по-атрактивни за наемателите на търговски площи. В основата на този интерес са икономическият растеж и нарастващото потребление, както и по-слабата конкуренция между търговците извън София и големите градове, показва докладът на консултантската компания Cushman& WakefieldFortonза третото тримесечие на годината. 

Основни наематели в по-малките населени места са търговци на бързооборотни стоки, стоки за дома  “направи си сам”, техника и козметика, както и ценово достъпни брандове в областта на дрехите и обувките. Заради липсата на големи търговски центрове в тези населени места big-box магазините са най-търсената платформа за навлизането на тези брандове в областните градове. 

  • big-box магазините са най-търсената платформа за навлизане в тези населени места
  • делът на свободните площи в софия ще намалее значително през следващите месеци, очакват от cushman& wakefieldforton

„През последните години много търговци развиваха приоритетно мрежата си в София и наситиха пазара с обекти. Сега търсят присъствие извън столицата, където конкуренцията и предлагането в съответния сегмент са по-ограничени. Тази тенденция се подкрепя и от факта, че в някои случаи обектите извън столицата са сред най-рентабилните за даден търговец“, коментира Иван Граматиков, мениджър „Търговски площи“ в Cushman& WakefieldForton.   

Сред активните наематели е датската компания за стоки за дома JYSK, която отвори нови локации във Варна и Пловдив през тримесечието и продължава разрастването си към областните градове. 

София продължава да е атрактивна за навлизане на нови брандове. Сред примерите са веригата за мъжка мода Tudors, която откри трети магазин в ParadiseCenterпрез септември, както и Hugo Boss с монобранд концепция в The Mall. Британската марка за козметика TheBodyShopсъщо влезе в България тази година. Очакванията на Cushman& WakefieldFortonса този тренд да продължи през 2019 г., когато предстои засилено откриване на нови обекти. Много чужди брандове също активно проучват пазара за потенциално навлизане.

В резултат от активността на новите и съществуващите брандове делът на свободните площи в столичните молове се очаква значително да намалее през следващите месеци. Към момента той е малко над 9%, главно заради все още неусвоените площи на бившите хипермаркети. 

След покачването на наемните нива в предходните тримесечия, сега те остават стабилни. За магазин от 100 кв. м на ключова локация в добре работещ търговски център нивата се задържат на 32 евро/кв. м. На булевард „Витоша“ стойностите за обект с подобна квадратура остават около 50 евро/кв. м.

Вижте още:

Събитието откри „Седмицата на еврото“ с фокус влизането на България в еврозоната.Асоциацията на банките в България (АББ) подкрепи Десетата юбилейна...