Behr-Hella Thermocontrol От компанията планират развитие на производствената си дейност в България като наемат още 300 служители за следващите 5 години.

Зад немското име Бер-Хелла Термоконтрол (BHTC е съкращението на латиница) стои германска компания с 35% пазарен дял в Европа и 80% в света, тя е сред най-големите играчи в автомобилния отрасъл.

От Липщад през София до Шанхай

Компанията произвежда панели и уреди за обслужване и управление на автомобилни климатични инсталации. Този процес обхваща различни сфери на опит – от софтуер, електроника и механика до всички технологии за разработката и производството на оперативни и дисплейни елементи. BHTC осигурява работа на хора в Германия, но също така и в Китай, Индия, Япония, САЩ и България. В момента компанията инвестира и в строителството на завод в Мексико.

България: европейският тигър на BHTC

През май 2015 г. BHTC открива производствено предприятие и развоен център в "Икономическа зона София-Божурище. Решението е без елемент на съществен риск, защото е следствие на двегодишно проучване на локации в Източна Европа. България печели в конкуренция с други седем европейски страни. Компанията оценява високо обучението в техническите университети у нас. По-прозаичните и по-очевидни причини са членството на страната в ЕС, носещо съществени предимства от логистична гледна точка, плоският данък, добрата инвестиционна среда и подкрепата на правителството.

„Много малки, средни и големи компании, производители на автомобилни компоненти, вече инвестираха в България. Ние също оценяваме потенциала на страната в тази област и това е причината да инвестираме тук. Сигурен съм, че и други ще видят този потенциал и ще ни последват“, казва Мартин Ниланд, генерален мениджър на BHTC за България. Той има дългогодишен опит на мениджърски позиции в компании като сръбската Falke, Kodak Graphic Communications в София и немските URSA и BSN Glasspack.

Клиенти: Даймлер, БМВ, Ауди, групата Фолксваген, Волво, Рено, МАН, Скания и др.

Behr-Hella Thermocontrol Основните клиенти на компанията са производители на автомобили и камиони като Даймлер, БМВ, Ауди, групата Фолксваген, Волво, Рено, МАН, Скания. За разлика от други фирми в сектора за автомобилни компоненти, които залагат на евтин труд, предприятието на BHTC разполага и с развоен център. В него вече има заети 50 инженери, които работят директно за проекти на централата в Липщад. Планира се броят на заетите в развойния център постепенно да достигне 100. Идеята е те да започнат да работят и по проекти, които директно ще се произвеждат в завода в Божурище. Фирмата набира активно две групи служители: такива, които да работят в производството и да изпълняват монтажни операции, и в същото време хора с висока квалификация за развойния център като софтуерни и хардуерни инженери.

Желязото се кове, докато е горещо

Няма изненада: BHTC работи активно с технически учебни заведения, за да отгледа своите кадри. Вече разполага с изградена основа за съвместни проекти с Факултета за германско инженерно обучение и промишлен мениджмънт в Техническия университет в София. Сътрудничи си активно и с Техническия университет в Габрово. Високотехнологичната компания и един от „лобистите“ на дуалното обучение у нас: доказал се модел за решаването на проблема с недостатъчния брой подготвени кадри с професионални умения за изпълнение на монтажни и други технически дейности (известни още като сини якички).

Българските цифри:

Инвестиция: над 50 млн. лв. В рамките на около три до пет години е планирано ново разширение на завода и се очаква инвестициите да достигнат 100 млн. лв.
Хора: 200 души, 150 заети в производството, 50 инженери в развойния център. По план в рамките на пет години броят на служителите ни трябва да достигне 500.

Компанията може да се похвали с награда „Инвеститор на 2015 година“ в класацията на Българската агенция за инвестиции, категория „Инвестиция на зелено“ и награда на германската икономика в България 2015, категория „Голямо предприятие“.

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...