Българската компания е на финала да получи сертификата Global Organic Textile STANDART (GOTS)
Дрехите от органични и рециклирани материали са още една стъпка за намаляване негативното въздействие върху околната среда и все повече предпочитани от социално отговорните компании.
Organic Tee Star е отличена в конкурса „Най-зелените компании в България“ 2021г., а през тази година отново е в битката за Зелените Оскари на България, вече като сертифицирана по GOTS компания. Българската компания е на финала да е първата в България сертифицирана за Global Organic Textile STANDART (GOTS). Глобалният стандарт за органичен текстил е разработен от водещи създатели на стандарти, за да дефинира световно признатите изисквания за органичен текстил. Той се дава на компании, работещи в добива на суровини, екологично и социално отговорното производство и етикетирането и брандирането на текстилни изделия.
Сертификата и международното признание поставят Organic Tee Star сред най-доверения партньор на българския бизнес за широк спектър от текстил и печатни услуги. Компанията е специализирана в предлагането на широка гама органичен текстил, предназначен за корпоративно облекло и рекламни цели. За зеления подход и употребата на екологично чисти бои и мастила, които не съдържат вредни химикали в състава си, разказва Деян Ангелоев, собственик и управител на Organic Tee Star.
Как печатната индустрия отговаря на климатичните промени?
Всеки отговорен бизнес се стреми да сведе до минимум замърсяването на околната среда и вредния ефект върху природата. При все това, в стремежа си към по-ниски разходи за печат, част от представителите на печатната индустрия все още използват химически багрила.
За нас, в Organic Tee Star обаче, грижата за природата е основна цел. Затова и разнообразието ни от артикули е предимно от органичен произход. Боите, които използваме са екологични, а мастилата ни са на водна основа. По този начин гарантираме дълготрайността и качеството на крайния продукт, без да хабим ресурси и да освобождаваме опасни химикали, които нарушават екологичния баланс в природата.
Могат ли корпоративните облекла да бъдат ключов елемент от имиджа на една компания?
В корпоративно облекло инвестират компании и фирми, които се стремят към обществено доверие, разпознаваемост и изграждат устойчива социална политика. Тези ключови комуникационни визии стабилизират имиджа и надеждността на фирмата с недвусмислено съобщение – „Фирмата се грижи за своите служители, ще се погрижи и за Вас“! Това показва и нашия дългогодишен опит.
Интересно е, че оригиналното послание и дрескодът на съвременното корпоративно облекло се разчупва все повече. Наред с това, качеството и креативността се ценят много от хората. Предпочитанията са все по-индивидуални и интересни със стремеж към удобство и устойчивост.
Държа да подчертая, че когато една компания иска да покаже своята ангажираност към околната среда, природата и мисли зелено, една от първите стъпки е да изрази това като облече служителите си в облекла от био и рециклирани продукти, брандирани с екологично чисти мастила.
Кога и какви брандирани облекла използват компаниите?
Обикновено, се ползват първо и основно за корпоративно облекло на служителите, за да се покаже, че компанията мисли за тях и иска да се чувстват добре и удобно, да изградят корпоративна идентичност и да се почувстват част от отбора.
На второ място, корпоративното облекло е предназначено за участие в различни корпоративни събития, като изложения, панаири, но също и Тийм билдинг, семинари и др. В зависимост от нуждите на компанията и сферата на дейност се ползват тениска, поло тениска и суичър с цип или без цип. Поръчват се и торбички, раници, мешки. Ако компанията организира спортни инициативи имат нужда от долнища на анцуг или къси панталони. Понякога, когато събитието включва и семействата на служителите (бебета и деца) се поръчват и бебешки и детски дрехи.
Какво е различното при дрехите от устойчиви екологични материи?
Разликата започва от самата изработка на заготовката за производство. Докато при стандартния памук процесът е автоматизиран и не са набляга на устойчивост, здравина и издръжливост (освен в по-високите ценови класове), то при органичните дрехи, всеки етап от процеса определя устойчивостта на дрехата. Качественото изплитане на нишката, от която впоследствие се тъче дрехата, води до значително по-голяма издръжливост на материалите. Органичната материя издържа на многократно пране/сушене в сушилня, по естествен начин охлажда или затопля тялото в зависимост от сезона зима/лято, не предизвиква алергии и е значително по-устойчива на носене, търкане, мачкане и дърпане. Една ниско бюджетна тениска, например, още след първите пранета променя своята форма. Причината е, че при нейната изработка не са използвани щадящи околната среда технологии, които да изработят един издръжлив, устойчив и хипоалергичен, биоразградим продукт.
При култивирането на органичен памук за облекло, целият процес започва още от семената, тяхното отглеждане по естествен начин, обработването им без химически продукти и торове. Последващото изработване на крайния продукт осигурява значителна дълготрайност на материалите.
Какви са сертификатите, необходими за доказване на това качество?
Има няколко сертификата, които доказват, че едни продукт е органичен, но най-важният е GOTS (Global Organic Textile STANDART). Organic Tee Star Tee Star е на финала на сертификационен одит, след който ще получим GOTS сертификат. Ние стриктно спазваме и прилагаме пълния набор от процедури за технологии и качество, за да притежаваме този сертификат.
Какво представлява биоразградимия памук?
Това е памук, който при разграждането си не оставя вредни химически остатъци, но преди всичко, той може да бъде рециклиран. При производството на органични тениски, продукцията, която не се реализира за определен срок от време се връща в завода и се рециклира. От нея се правят отново рециклирани тениски.
Organic Tee Star Tee Star е представител на компанията Stanley/Stella за България, Сърбия, Македония, Израел, Северна Америка, Канада и Гърция. Какви са тенденциите в използването на дрехи от екологични материи и наблюдава ли се повишена социална отговорност и разбиране от страна на бизнеса?
Ние сме представители на тази марка от доста години, защото споделяме тяхната отговорност към природата и хората. Не знам дали това се дължи на промяна в общественото отношение към опазването на здравето или в резултат на световната пандемия, но в последната година и половина се наблюдава повишен интерес към продуктите от еко материи и органичен памук.
Все повече компании имат зелен подход и търсят еко продукти. Винаги обясняваме какви са ползите от използването на тези продукти, предимствата за здравето и комфорта на служителите и отговорността към околната среда.
Всяка една компания, която проявява социална и екологична отговорност, употребява продукти от органичен памук, рециклиран полиестер и рециклиран органичен памук.