Тенденции при най-скъпите компании в света

До дни Saudi Aramco ще стане "най-скъпата компания в света"

Поглед върху класациите на най-скъпите и най-печеливши компании в света показва няколко ясни тенденции:

1. Apple все още е на върха по пазарна капитализация, но не им остава много. След седмица Saudi Aramco ще публикува отчета си за първото тримесечие на 2022 г. и резултатите ще бъдат брутални. Приходите й силно ще надхвърлят тези на Apple, а печалбата ще бъде поне 4 пъти по-голяма. Като се има предвид, че разликата в пазарната им капитализация е само $100 милиона, спокойно можем да очакваме смяна на върха още преди края на месец май. Това се случва въпреки че Saudi Aramco се търгува само в Риад и под 10% от акциите са публични.

2. Големите американски технологични компании все още са най-скъпи, но това бързо се променя - пазарните им капитализации се топят, като някои са загубили над 30% от началото на годината. Това, разбира се, е пряк резултат от спадовете в приходите и печалбите.

3. Класацията на най-печелившите компании в света дава доста по-добро отражение на реалната мощ и въздействие на компаниите. Там Saudi Aramco е светлинни години напред с $209 милиарда печалба за 2021 г., а за тази година няма да се учудя и на резултат от над $300 милиарда...

4. Впечатление прави и присъствието на Equinor (Норвегия) и Gazprom - ясно послание, че светът, особено Европа, отчаяно се нуждае от нефт и газ. Корейският Samsung също заема водеща позиция, което показва тежестта на един "производител на всичко".

5. Една единствена американска компания идва от по-ниските нива и до края на второто тримесечие ще нахлуе с мръсна газ в топ 10 в света и в двете класации. Exxon Mobil, разбира се. Парадоксално тя даже не е част oт Dow Jones Industrial Average - беше извадена от там в средата на 2020 г. за сметка на Salesforce, защото американската икономика била ставала дигитална... Това дава добра представа колко голяма е бездната между политиката и пазарната реалност.

Тенденции при най-скъпите компании в света


Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...