Веригата бе отличена от b2b Media в конкурса „Най-зелените компании на България“, както и на годишните награди на БАПРА Bright Awards‘22
Лидл България е най-зелената компания в категория „Хранителна индустрия, сектор „Услуги, търговия“ в XII издание на годишния конкурс „Най-зелените компании на България“ на B2B Media. Веригата бе отличена и в категория „Устойчиви политики“.
Високата оценка на журито е в резултат на целенасочените усилия на Лидл България, свързани с устойчивото развитие. Разбирането на компанията за отговорност е важна част от нейния бизнес модел. Още от своето стъпване на пазара Lidl прилага редица мерки за подобряване на енергийната ефективност, съхранение на ресурсите и опазване на биоразнообразието, намаляване употребата на пластмаса, намаляване на хранителните отпадъци и др.
През 2021 г. веригата обяви и своята амбициозна климатична стратегия, като на локално ниво има за цел да намали оперативните си въглеродни емисии с 95% до 2030 г., в сравнение с 2019 г. За да постигне това, Лидл България прилага конкретни мерки, основани на методологията на инициативата Science Based Targets – глобален стандарт за корпоративни действия в областта на нисковъглеродната икономика.
Освен на оперативно ниво, Лидл България работи активно за насърчаване на устойчиво поведение и сред потребителите. Един от примерите за това е информационната кампания „Рециклирането има смисъл“, която беше отличена на годишните награди на БАПРА Bright Awards’22 в категорията „Корпоративна социална отговорност“. Кампанията беше насочена към популяризиране на рециклирането и намаляване на употребата на пластмаса в ежедневието.
Отговорното поведение на Лидл България в грижата към служителите също бе високо оценено в още една от категориите на конкурса – „Вътрешни комуникации“. Престижното първо място в нея зае кампанията „Ние сме Lidl”, насочена към ценностите, които обединяват хората в Lidl, отличават ги като екип и са важна причина за успеха на веригата.
За Лидл България
Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа. Част e от немската Schwarz Gruppe и присъства в 31 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 111 магазина в 50 града и над 3700 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели, наложиха Lidl в България като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена, и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори.