Shell България с първа награда за устойчиви политики

Компанията бе отличена в конкурса на b2b media „Най-зелените компании в България“

Shell България получи награда в категорията Устойчиви политики в тазгодишното издание на конкурса на b2b media “Най-зелените компании в България“. На официална церемония в присъствието на заместник министър-председателя по климатични политики и министър на околната среда и водите Борислав Сандов, компанията беше класирана на първо място в своята категория за цялостния си ангажимент към устойчивото развитие.

„Щастливи сме, че получихме тази висока оценка за усилията на Shell да се превърнем в енергиен бизнес с нулеви нетни емисии. За нас това е дългосрочен ангажимент, който включва конкретни малки стъпки, които правим ежедневно и в България. Пътят към постигането на амбициозната ни цел е дълъг и зависи от съвместните усилия на бизнеса, правителството и обществото в нашата страна и ние призоваваме за това“, коментира Камелия Славейкова, председател на борда на директорите на Shell България.

Експертното жури на конкурса на b2b media взе предвид усилията на Shell България за намаляване на въглеродния отпечатък от операциите на обектите си чрез захранване със 100% електрическа енергия от възобновяеми енергийни източници, инсталиране на соларни панели на покривите, подобряване на енергийната ефективност на обектите чрез използване на LED осветление и термостати за хладилните витрини и отоплението в обектите, обучение на персонала за подобряване на информираността им по отношение на енергийна ефективност и др. Клиентите на Shell България разполагат с алтернатива за зареждане на електромобили в ключови обекти в страната. Корпоративните клиенти могат да се възползват от услугата за компенсиране на въглеродните емисии, генерирани от техния автопарк, чрез сертификати за въглеродни кредити.

Усилията на Shell България за опазване на природата също бяха оценени високо – в това направление компанията има редица активности за намаляване и рециклиране на отпадъците, а към това се добави и доброволческата инициатива на служителите за залесяване на горски масив от 11 дка в района на Годеч през есента на 2021 г. и пролетта на 2022 г..

Shell България има сериозен ангажимент и по отношение на социалната отговорност. Компанията е сред основателите на първата по рода си българска Харта за многообразието, а в последните години направи редица социални инвестиции в общините от Югоизточна България. Също така по време на Covid-19 пандемията и войната в Украйна Shell направи значителни дарения към центровете за спешна медицинска помощ в страната и БЧК.

Конкурсът „Най-зелените компании в България“ се провежда за 12-та поредна година, като идеята му е да бъдат отличени и надградени усилията на бизнеси, общини, неправителствени организации и конкретни личности за постигането на устойчиви цели и корпоративно-отговорни стратегии. Shell България участва за първи път през 2022 г.

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...