8000 служители на Еndava в глобален мащаб започват да работят хибридноВ българския офис хората ще могат да работят до 20 дни годишно от чужбина

Британската софтуерна компания Endava, която има над 8000 служители по целия свят и над 300 в България, обяви, че преминава трайно към хибриден работен режим. В допълнение нейните служители в страната ще могат да работят до 20 дни годишно от чужбина. Компанията избра хибридния модел не само в отговор на настоящия пандемичен контекст, но предимно защото служителите ѝ заявиха, че биха искали да имат по-голяма гъвкавост и да могат да работят и от дома, и от офиса. Според вътрешно проучване на Endava 75% от интервюираните отговарят, че на този етап предпочитат да продължат да работят от вкъщи, а 47% са заявили, че биха искали и занапред да имат възможност да работят както от вкъщи, така и от офиса. Друго проучване, направено от PWC и публикувано през март тази година, показва, че 72% от хората предпочитат комбинация от дистанционна работа и работа в офиса (https://www.pwc.com/gx/en/issues/upskilling/hopes-and-fears.html). По подобен начин в изследване на индекса на работните тенденции Microsoft установи, че повечето хора биха искали да имат гъвкави възможности за отдалечена работа, докато 67% от служителите имат нужда от повече личен контакт след пандемията. (https://www.microsoft.com/en-us/worklab/work-trend-index/hybrid-work).

БЪДЕЩЕТО НА РАБОТАТА СЕ ОПРЕДЕЛЯ ОТ ГЪВКАВОСТТА НА КОМПАНИИТЕ

Екипите по проекти са едни от най-важните елементи в структурата на Endava. Те имат пълното доверие на мениджмънта, а характерното за тях е да се самоорганизират. Хората в екипите по проекти работят заедно и заедно се справят с отговорностите си. Затова очакванията са служителите да работят от вкъщи няколко дни в седмицата и да се събират като екип, работещ от офиса за дейности по проекти, като например Agile церемонии. В допълнение служителите ще имат възможност да идват в офиса за дейности, при които личният физически контакт е за предпочитане, като обучения, стажове, семинари и др.

„Когато започна пандемията, безопасността на нашите колеги и клиенти беше най-важният ни приоритет. Знаехме обаче, че това няма да е достатъчно в дългосрочен план. Пандемията, както повечето други големи прекъсвания, промени парадигмата в много бизнеси. Вярваме, че бъдещето на работата се определя от гъвкавостта на компаниите – съчетавайки ползите от работата от дома за отделния служител с нуждите от синхрон и координация на екипите. Също така проучваме възможностите и мислим в посока персонализирано съотношение между двата елемента –тъй като всеки екип е различен и има определен модел, по който функционира. Това е същността на хибридния модел на работа, който въвеждаме, и това е нашият отговор на днешните предизвикателства. Ще продължаваме да се адаптираме и да се учим“, казва Клаудиу Константинеску, регионален мениджър за Централна Европа в Endava.

ОФИС ПРОСТРАНСТВО, СПЕЦИАЛНО РАЗРАБОТЕНО ЗА ХИБРИДЕН РЕЖИМ НА РАБОТА

Миналата седмица в Букурещ компанията откри и първото си офис пространство, специално разработено за хибриден режим на работа. Това е пилотен проект, който скоро ще бъде разгърнат и в България и е част от прехода към хибриден работен модел, който предлага на служителите по-голяма гъвкавост.

Изпълнителният директор на Endava Джон Котерел присъства на откриването на новата централа в Букурещ и обяви солидни глобални финансови резултати за четвъртото тримесечие (Q4) и за цялата финансова 2021 г. Ефективността на Endava се дължи както на разширяването на обема работа за съществуващи клиенти, така и на придобиването на нови през тримесечието, като компанията приключи Q4 с 615 активни клиенти, което е увеличение с 47,8% в сравнение с Q4 2020 г.

„В Endava продължаваме да даваме приоритет на безопасността и благополучието на нашите хора, като прилагаме различни мерки по целия свят, тъй като пандемията засяга страните и общностите, в които те живеят и работят. Въпреки това, въпреки тази трудна среда, продължаваме да наблюдаваме много силно търсене на нашите дигитални услуги във всички региони, в които оперираме, а темповете на нарастване на търсенето се ускоряват постоянно,“ споделя Джон Котерел.

446,3 МИЛИОНА ПАУНДА ПРИХОДИ И ГОДИШЕН РЪСТ ОТ 30,4% ЗА ФИНАНСОВАТА 2021 ГОДИНА

В края на четвъртото тримесечие Endava регистрира приходи от 133,6 милиона паунда, което е увеличение с 54,9% спрямо същия период на предходната година. Компанията завърши финансовата 2021 година с отчетен приход от 446,3 милиона паунда, което е увеличение с 30,4% на годишна база в сравнение с предходната година и което доведе до увеличаване на маржа на PBT (печалба преди данъци) до 20,6% в сравнение с 19,5% през 2020 г.

Британската софтуерна компания остава предпочитан работодател във всички ключови локации, където присъства, и отбелязва 34,1% увеличение на броя на служителите през финансовата 2021 година, като екипът ѝ вече наброява 8883 души по целия свят. В бъдеще Endava ще продължи да се ангажира със и да инвестира в разработването и преосмислянето на работните пространства.

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...