В българския офис хората ще могат да работят до 20 дни годишно от чужбина
Британската софтуерна компания Endava, която има над 8000 служители по целия свят и над 300 в България, обяви, че преминава трайно към хибриден работен режим. В допълнение нейните служители в страната ще могат да работят до 20 дни годишно от чужбина. Компанията избра хибридния модел не само в отговор на настоящия пандемичен контекст, но предимно защото служителите ѝ заявиха, че биха искали да имат по-голяма гъвкавост и да могат да работят и от дома, и от офиса. Според вътрешно проучване на Endava 75% от интервюираните отговарят, че на този етап предпочитат да продължат да работят от вкъщи, а 47% са заявили, че биха искали и занапред да имат възможност да работят както от вкъщи, така и от офиса. Друго проучване, направено от PWC и публикувано през март тази година, показва, че 72% от хората предпочитат комбинация от дистанционна работа и работа в офиса (https://www.pwc.com/gx/en/issues/upskilling/hopes-and-fears.html). По подобен начин в изследване на индекса на работните тенденции Microsoft установи, че повечето хора биха искали да имат гъвкави възможности за отдалечена работа, докато 67% от служителите имат нужда от повече личен контакт след пандемията. (https://www.microsoft.com/en-us/worklab/work-trend-index/hybrid-work).
БЪДЕЩЕТО НА РАБОТАТА СЕ ОПРЕДЕЛЯ ОТ ГЪВКАВОСТТА НА КОМПАНИИТЕ
Екипите по проекти са едни от най-важните елементи в структурата на Endava. Те имат пълното доверие на мениджмънта, а характерното за тях е да се самоорганизират. Хората в екипите по проекти работят заедно и заедно се справят с отговорностите си. Затова очакванията са служителите да работят от вкъщи няколко дни в седмицата и да се събират като екип, работещ от офиса за дейности по проекти, като например Agile церемонии. В допълнение служителите ще имат възможност да идват в офиса за дейности, при които личният физически контакт е за предпочитане, като обучения, стажове, семинари и др.
„Когато започна пандемията, безопасността на нашите колеги и клиенти беше най-важният ни приоритет. Знаехме обаче, че това няма да е достатъчно в дългосрочен план. Пандемията, както повечето други големи прекъсвания, промени парадигмата в много бизнеси. Вярваме, че бъдещето на работата се определя от гъвкавостта на компаниите – съчетавайки ползите от работата от дома за отделния служител с нуждите от синхрон и координация на екипите. Също така проучваме възможностите и мислим в посока персонализирано съотношение между двата елемента –тъй като всеки екип е различен и има определен модел, по който функционира. Това е същността на хибридния модел на работа, който въвеждаме, и това е нашият отговор на днешните предизвикателства. Ще продължаваме да се адаптираме и да се учим“, казва Клаудиу Константинеску, регионален мениджър за Централна Европа в Endava.
ОФИС ПРОСТРАНСТВО, СПЕЦИАЛНО РАЗРАБОТЕНО ЗА ХИБРИДЕН РЕЖИМ НА РАБОТА
Миналата седмица в Букурещ компанията откри и първото си офис пространство, специално разработено за хибриден режим на работа. Това е пилотен проект, който скоро ще бъде разгърнат и в България и е част от прехода към хибриден работен модел, който предлага на служителите по-голяма гъвкавост.
Изпълнителният директор на Endava Джон Котерел присъства на откриването на новата централа в Букурещ и обяви солидни глобални финансови резултати за четвъртото тримесечие (Q4) и за цялата финансова 2021 г. Ефективността на Endava се дължи както на разширяването на обема работа за съществуващи клиенти, така и на придобиването на нови през тримесечието, като компанията приключи Q4 с 615 активни клиенти, което е увеличение с 47,8% в сравнение с Q4 2020 г.
„В Endava продължаваме да даваме приоритет на безопасността и благополучието на нашите хора, като прилагаме различни мерки по целия свят, тъй като пандемията засяга страните и общностите, в които те живеят и работят. Въпреки това, въпреки тази трудна среда, продължаваме да наблюдаваме много силно търсене на нашите дигитални услуги във всички региони, в които оперираме, а темповете на нарастване на търсенето се ускоряват постоянно,“ споделя Джон Котерел.
446,3 МИЛИОНА ПАУНДА ПРИХОДИ И ГОДИШЕН РЪСТ ОТ 30,4% ЗА ФИНАНСОВАТА 2021 ГОДИНА
В края на четвъртото тримесечие Endava регистрира приходи от 133,6 милиона паунда, което е увеличение с 54,9% спрямо същия период на предходната година. Компанията завърши финансовата 2021 година с отчетен приход от 446,3 милиона паунда, което е увеличение с 30,4% на годишна база в сравнение с предходната година и което доведе до увеличаване на маржа на PBT (печалба преди данъци) до 20,6% в сравнение с 19,5% през 2020 г.
Британската софтуерна компания остава предпочитан работодател във всички ключови локации, където присъства, и отбелязва 34,1% увеличение на броя на служителите през финансовата 2021 година, като екипът ѝ вече наброява 8883 души по целия свят. В бъдеще Endava ще продължи да се ангажира със и да инвестира в разработването и преосмислянето на работните пространства.
Британската софтуерна компания Endava, която има над 8000 служители по целия свят и над 300 в България, обяви, че преминава трайно към хибриден работен режим. В допълнение нейните служители в страната ще могат да работят до 20 дни годишно от чужбина. Компанията избра хибридния модел не само в отговор на настоящия пандемичен контекст, но предимно защото служителите ѝ заявиха, че биха искали да имат по-голяма гъвкавост и да могат да работят и от дома, и от офиса. Според вътрешно проучване на Endava 75% от интервюираните отговарят, че на този етап предпочитат да продължат да работят от вкъщи, а 47% са заявили, че биха искали и занапред да имат възможност да работят както от вкъщи, така и от офиса. Друго проучване, направено от PWC и публикувано през март тази година, показва, че 72% от хората предпочитат комбинация от дистанционна работа и работа в офиса (https://www.pwc.com/gx/en/issues/upskilling/hopes-and-fears.html). По подобен начин в изследване на индекса на работните тенденции Microsoft установи, че повечето хора биха искали да имат гъвкави възможности за отдалечена работа, докато 67% от служителите имат нужда от повече личен контакт след пандемията. (https://www.microsoft.com/en-us/worklab/work-trend-index/hybrid-work).
БЪДЕЩЕТО НА РАБОТАТА СЕ ОПРЕДЕЛЯ ОТ ГЪВКАВОСТТА НА КОМПАНИИТЕ
Екипите по проекти са едни от най-важните елементи в структурата на Endava. Те имат пълното доверие на мениджмънта, а характерното за тях е да се самоорганизират. Хората в екипите по проекти работят заедно и заедно се справят с отговорностите си. Затова очакванията са служителите да работят от вкъщи няколко дни в седмицата и да се събират като екип, работещ от офиса за дейности по проекти, като например Agile церемонии. В допълнение служителите ще имат възможност да идват в офиса за дейности, при които личният физически контакт е за предпочитане, като обучения, стажове, семинари и др.
„Когато започна пандемията, безопасността на нашите колеги и клиенти беше най-важният ни приоритет. Знаехме обаче, че това няма да е достатъчно в дългосрочен план. Пандемията, както повечето други големи прекъсвания, промени парадигмата в много бизнеси. Вярваме, че бъдещето на работата се определя от гъвкавостта на компаниите – съчетавайки ползите от работата от дома за отделния служител с нуждите от синхрон и координация на екипите. Също така проучваме възможностите и мислим в посока персонализирано съотношение между двата елемента –тъй като всеки екип е различен и има определен модел, по който функционира. Това е същността на хибридния модел на работа, който въвеждаме, и това е нашият отговор на днешните предизвикателства. Ще продължаваме да се адаптираме и да се учим“, казва Клаудиу Константинеску, регионален мениджър за Централна Европа в Endava.
ОФИС ПРОСТРАНСТВО, СПЕЦИАЛНО РАЗРАБОТЕНО ЗА ХИБРИДЕН РЕЖИМ НА РАБОТА
Миналата седмица в Букурещ компанията откри и първото си офис пространство, специално разработено за хибриден режим на работа. Това е пилотен проект, който скоро ще бъде разгърнат и в България и е част от прехода към хибриден работен модел, който предлага на служителите по-голяма гъвкавост.
Изпълнителният директор на Endava Джон Котерел присъства на откриването на новата централа в Букурещ и обяви солидни глобални финансови резултати за четвъртото тримесечие (Q4) и за цялата финансова 2021 г. Ефективността на Endava се дължи както на разширяването на обема работа за съществуващи клиенти, така и на придобиването на нови през тримесечието, като компанията приключи Q4 с 615 активни клиенти, което е увеличение с 47,8% в сравнение с Q4 2020 г.
„В Endava продължаваме да даваме приоритет на безопасността и благополучието на нашите хора, като прилагаме различни мерки по целия свят, тъй като пандемията засяга страните и общностите, в които те живеят и работят. Въпреки това, въпреки тази трудна среда, продължаваме да наблюдаваме много силно търсене на нашите дигитални услуги във всички региони, в които оперираме, а темповете на нарастване на търсенето се ускоряват постоянно,“ споделя Джон Котерел.
446,3 МИЛИОНА ПАУНДА ПРИХОДИ И ГОДИШЕН РЪСТ ОТ 30,4% ЗА ФИНАНСОВАТА 2021 ГОДИНА
В края на четвъртото тримесечие Endava регистрира приходи от 133,6 милиона паунда, което е увеличение с 54,9% спрямо същия период на предходната година. Компанията завърши финансовата 2021 година с отчетен приход от 446,3 милиона паунда, което е увеличение с 30,4% на годишна база в сравнение с предходната година и което доведе до увеличаване на маржа на PBT (печалба преди данъци) до 20,6% в сравнение с 19,5% през 2020 г.
Британската софтуерна компания остава предпочитан работодател във всички ключови локации, където присъства, и отбелязва 34,1% увеличение на броя на служителите през финансовата 2021 година, като екипът ѝ вече наброява 8883 души по целия свят. В бъдеще Endava ще продължи да се ангажира със и да инвестира в разработването и преосмислянето на работните пространства.