След онлайн публично гласуване беше определен носителят на специалната награда - „Зелена личност” - част от Националния конкурс „Най-зелените компании в България“.
Наградата е предназначена за личност, която е допринесла за популяризиране и налагане на „зелената идея“ в обществото.
Призьор на тазгодишната награда е авторът на документални филми за българската природа Патрик Смитьойс!
Патрик е жител на България и родител на две български момичета. Той е едновременно очарован от красотата на земята ни и разочарован от безхаберието, с което тя бива осакатявана. Вероятно заради това темите във филмите му са толкова разнообразни.
„Истината за българската гора” и „Моята лична болка” разкриват както познати, така и сравнително непознати проблеми за българската екология и околна среда, но сякаш съдържат и въпрос - Битката за българската природа, нейната чистота и цялост тепърва започва. Какво ще направим?
Патрик Смитьойс спечели в оспорвана надпревара, като останалите номинирани за специалната награда тази година бяха:
- Димитър Николов, кмет на община Бургас
- Ласка Ненова, мениджър на кампания NowWeMove за Европа
- Боян Петров, български зоолог, спелеолог и алпинист
На официалната церемония по награждаване в Националния конкурс "Най-зелените компании в България" на 8 юни, Патрик Смитьойс ще получи почетния „Зелен Оскар“ от миналогодишния носител Ралица Касимова.
По време на събитието ще бъдат връчени и статуетки в общо 13 категории и специални отличия за компании и организации.
Част от конкурса са и двете журналистически награди – “Зелено перо”, която се присъжда на журналист, отразявал зелената тематика и специалния приз “Зелена медия”.
За втора поредна година медийната награда „Зелено перо“ провокира сериозен интерес сред журналистите. В шестото издание на събитието се включиха автори на медийни разработки от цялата страна. В продължение на месец журналистите изпращаха до редакцията своите „зелени“ публикации.
По време на събитието ще бъдат връчени и статуетки в общо 13 категории и специални отличия за компании и организации.
Част от конкурса са и двете журналистически награди – “Зелено перо”, която се присъжда на журналист, отразявал зелената тематика и специалния приз “Зелена медия”.
За втора поредна година медийната награда „Зелено перо“ провокира сериозен интерес сред журналистите. В шестото издание на събитието се включиха автори на медийни разработки от цялата страна. В продължение на месец журналистите изпращаха до редакцията своите „зелени“ публикации.
Финалистите са:
Техните публикации можете да видите на сайта на събитието: green.b2bmedia.bg
Организатор на кампанията е b2b Media с подкрепата на Министерството на околната среда и водите.
b2b Media вярва, че този конкурс ще успее да освети добрите практики за екологично опериране в България и ще допринесе за разпространението на „зелената“ идея.
Партньори: ЕКОПАК, Savanto, Easyname , Do the Right Mix, Creativegg, Zagorka, Aтелие ТРИОН, J-Point Group, ФБТИК, ББЛФ, БАИТ, КАБ, БДВО, БАВ, CSR, БАУХ, БНР, Канал 3 , AgroTV, ECON.bg, сп. Бизнес Лейди, Предприемач, в-к 19 Минути, Fakti.bg, INTERIMAGE, сп. Човешки ресурси, Manifesto.bg.
- Живко Константинов, Nova TV
- Мартина Ганчева и Иво Тодоров, Bulgaria ON AIR
- Данаил Андреев, AgroTV
- Жюстин Томс, блогър
- Лилия Лозанова, Агровестник
- Диана Йорданова, вестник ”Славянско Слово”
- Йовка Николова, в. Старозагорски новини
- Румяна Зашева, БТА
Техните публикации можете да видите на сайта на събитието: green.b2bmedia.bg
Организатор на кампанията е b2b Media с подкрепата на Министерството на околната среда и водите.
b2b Media вярва, че този конкурс ще успее да освети добрите практики за екологично опериране в България и ще допринесе за разпространението на „зелената“ идея.
Партньори: ЕКОПАК, Savanto, Ea