13 компании грабнаха своите "Зелени Оскари" в шестото издание на Националния конкурс "Най-зелените компании в България", който се превърна в емблема на отговорния бизнес в страната.
Официалната церемония по награждаването се състоя на 8-ми юни в хотел Хилтън в присъствието на официални лица, медии, представители на българския бизнес и местната власт.
Тази година в конкурса взеха участие рекорден брой участници. Над 60 компании се конкурираха в надпреварата за "Зелените Оскари" в конкурса, организиран от b2b Media.
Медийните отличия също бяха раздадени в силна конкуренция. Призът "Зелена медия" получи BTV Media Group за кампанията "Да изчистим България заедно", а наградата "Зелено перо" беше присъдена на Живко Константинов от Нова телевизия, второ място заеха Мартина Ганчева и Иво Тодоров, Bulgaria on Air и трето Данаил Андреев от Agro TV.
Всички номинирани журналистически разработки са достъпни на сайта на събитието: green.b2bmedia.bg.
В 13-те основни категории, своите “зелени“ политики и послания оспорваха компании от всички сектори на икономиката в България.
В категорията „Автоиндустрия, транспорт, логистика и телекомуникации“ победител стана Air France – KLM, а с второто място си тръгна Шенкер ЕООД.
С „Зелния Оскар“ за „Енергетика, воден сектор“ си тръгна EVN България Електроразпределение АД, последвана от ЧЕЗ Разпределение България АД на близко второ място. Третото място отиде при Водоснабдяване и Канализация ЕООД Благоевград.
В категорията „Технологии, IT продукти и услуги“ Коника Минолта България спечели първото място, а на второ и трето се наредиха Кобилдър България ЕООД и eCommera.
Оспорваната категория „Индустрия и производствен сектор“ спечели Свилоза АД. С второто място се отличи Девня Цимент АД, а Каолин АД грабна трето място.
Първото място в категория „Рециклираща промишленост, управление на отпадъци“ спечели ЕКОПАК България АД, последвана от ОП „Столично предприятие за третиране на отпадъци“ на второ място и Фиерхаутен България ООД на трето.
За втора поредна година победителят в категория „Обществени организации, общини и държавни структури“ е Община Пловдив. Второто място отиде при Община Добрич, а третото при Националната агенция за приходите.
За „Строителство, недвижими имоти, търговски площи, бизнес сгради“ първото място грабна Артекс Инженеринг АД, последвана от Сити - Еврогруп ЕООД.
В „Туризъм, хотелиерство и развлекателна индустрия“ първото място отиде при Mellow Hotel & Garden. Второто място зае Санаторно-оздравителният комплекс "Камчия“ ЕАД. Третото място отиде при Olives City Hotel.
Победителят в категория „Финансови, банкови, счетоводни и правни услуги“ е Българо-американска кредитна банка. Второто място беше връчено на Кредисимо АД, а трето място на ЕВРО ФИНАНС 2007 ЕООД.
Алтея Органикс ООД стана победител в категорията „Био индустрия, зелен бизнес, бюти индустрия“, а второто място отиде при Био Фреш ООД.
Победителят в категория „Хранителна индустрия, сектор „услуги, търговия и селско стопанство“ стана Загорка АД. Второто място си разделиха Кока-Кола ХБК България АД и Билла България ЕООД. На трето място се нареди ГудМилс България ЕООД.
Големият победител в категорията „Образование, ПР и рекламни услуги“ стана ДеКони.
Призьор в новата категория за конкурса „Зелени стартъпи“ стана Аха Кар ООД. Второто място отиде при Национална Велосипедна Асоциация - ВелоЛоби. Третото място се връчи на Топлодом ЕООД.
Част от конкурса бяха и специалните награди:
Устойчиво развитие за „зелена” икономика - Солвей Соди, Идеал Стандарт-Видима АД, Nestle България АД.
Принос към зелената идея - Айгер Инженеринг ООД, Агродар България ЕООД.
Зелена иновация - Екоколект АД, Михалково АД.
Безхартиен офис - Кредисимо АД, Национална агенция за приходите.
Специална награда на Европейската седмица на мобилността - Национална Велосипедна Асоциация.
По традиция специалната награда „Зелена личност“ беше определена след онлайн гласуване. Тази година неин носител стана Патрик Смитьойс, автор на филми за българската природа. Наградата е предназначена за личност, която е допринесла за популяризиране и налагане на „зелената идея“ в обществото.
b2b Media вярва, че този конкурс ще успее да освети добрите практики за екологично опериране в България и ще допринесе за разпространението на „зелената“ идея.
Конкурсът се провежда с подкрепата на Министерството на околната среда и водите.
Снимки от съботието можете да намерите във Facebook и на страницата на събитието.
Партньори: ЕКОПАК, Savanto, Ea