Визията на новата академия е да бъде практическа образователна платформа, където студентите ще се запознават отблизо с работната среда, а бизнесът от своя страна ще се среща с бъдещите си служители и ще опознава тяхната лична мотивация и амбиция за професионално развитие.
Основната цел на създателите – специалистите с дългогодишен управленски опит Антони Христов и Милин Джалалиев - е да помагат на студентите да разгръщат своя творчески потенциал и умения, като започват кариера в гейминга (game development), изграждането на брандове (brand building), създаването на филми (film production) и пространствения дизайн (space design).
„Ние вярваме, че бъдещето е в творческото и новаторско мислене, и умения, а не в индустриите с ниска добавена стойност, в които страни като нашата, с по-малко млади хора, са по-малко конкурентни.“, споделя Милин Джалалиев, който има повече от 16 години опит в брандинга и рекламата.
„ARC Academy не само ще помогне на българските младежи да останат в страната и да бъдат креативни, но и ще помогне за превръщането на България в желана дестинация за чуждестранни студенти и създаване на съдържание.“, допълва Антони Христов. Неговият опит е свързан с 30 години работа в Холивуд, от които 18 прекарва като арт директор на Pixar („Търсенето на Немо“, „Уол-И, „Феноменалните 2“ и много други).
Академията ще започне с 3 основни програми. Първата е „Основи на дигиталните изкуства“ (Digital Arts Fundamentals) и има за цел да подготви студентите за широкия спектър от креативни програми, които ARC Academy предлага. Обучението включва основните инструменти и софтуер, които трябва да се познават за успешен старт на кариера в дигиталните изкуства. Втората дисциплина е „Гейминг“ (Game Development), в която ще се изучават дизайн на игри, 3D моделиране, анимация и др. Третата е „Реклама и бранд мениджмънт“ (Brand Building), където студентите ще имат възможност да научат повече за поведението на потребителите, продуктовите иновации, изграждането на марки, маркетинговите стратегии, рекламата и дигиталния маркетинг. Опитът на екипа на ARC Academy в областта на висшето образование води до успешния старт и на магистърска програма „Реклама и бранд мениджмънт” във Висше Училище по Мениджмънт (ВУМ), със силно практическа насоченост в обучението по брандинг. Студентите в тази програма ще завършват с диплома за магистърска степен. Постепенно школата ще се стреми да разширява спектъра от предлагани дисциплини в области като „Създаване на филми“ (Film Production) и „Пространствен дизайн“ (Space Design). Академията ще предлага традиционно (офлайн) обучение в София Тех Парк, както и кратки професионални обучения. Желаещите могат да се запишат от днес на адрес:
България е с нарастващо присъствие на много световни софтуерни, игрални и филмови студия. Това се дължи на големия брой квалифицирани креативни професионалисти и на по-ниските заплати. Извършените изследвания показват, че през следващите 5 години в България ще се увеличи както търсенето на образовани и умели служители, така и съответното плащане.
В ARC Academy студентите не само ще получават практически опит от лидери в своите индустрии, но и ще се срещат с професионалисти, работещи във водещи компании, започвайки да изграждат с тях кариерни отношения. Именно заради това ARC Academy си партнира с лидерите на индустрията в съответните области - гейминг (Ubisoft, Creative Assembly, Gameloft, Chaos Group) и брандинг (Saatchi & Saatchi, Еконт, ВУМ). Допълнително Академията има подкрепа в лицето на Български център по предприемачество (BEC) и София Тех Парк.
Партньорите ще дадат възможност на студентите да участват в съвместни проекти и ще осигуряват стипендии и модерна материална база, която често липсва в традиционните университети и създава сериозен проблем в това темповете на образование да съответстват с тези на развитието на бизнеса.