Ето как изглеждаха сто дни протести в България онлайнПрез 21-ви век онлайн светът може значително да увеличи ефекта от и без това силните призиви за протести и бунтове и точно това се случи с антиправителствените стачки във Facebook и традиционните медии.

От началото на юли протестиращите в България започнаха да оказват съпротива спрямо правителството, като излязоха по улиците на София (и няколко други града).

Компанията за текстови и медийни анализи Neticle разследва този процес в онлайн пространството, набладавйки българската интернет мрежа през последните три месеца, за да открие как драматичните събития се отразяват в статии и социални медии.

Използвани са три ключови думи за мониторинг: предсрочни избори, антиправителствен протест и оставка или #Оставка, която се превърна в основния лозунг на българските протестиращи в страната и по света.

Тези ключовите думи постигат изключителен дневен брой споменавания (до 12 хиляди), особено през юли, но цифрите са значителни и през август, а след това от септември числата започват да намаляват.

Оставка е думата в центъра на онлайн разговора, която събира почти четвърт милион споменавания през последните три месеца. Имайте предвид, че това са цифрите само от България, а броят в световен мащаб би бил още по-голям, тъй като знаем, че много българи, живеещи в чужбина, също изразиха мнението си.

Ето как изглеждаха сто дни протести в България онлайн

По-голямата част от споменаванията са с негативни настроения и най0силната емоция в тях е страх (последван от надежда, със значително по-малко споменавания).

Най-важните разговори - освен искане за оставка на правителството - се въртят около действията на прокурорите и изборите. В

ажно е да се отбележи темата за затвора / лишаването от свобода също попада в топ списъка, която показва, че много хора дори не биха били доволни от оставката, те настояват за затвор за цялото правителство.

Ето как изглеждаха сто дни протести в България онлайн

Българските потребители на интернет са активно ангажирани в разговора, което ясно се вижда в големия брой взаимодействия (харесвания, коментари и споделяния) с публикациите по темата.

В продължение на няколко дни през разглеждания период взаимодействията увеличават с между 50 и 95 хиляди на ден. Най-ангажиращите автори включват политици (Мая Манолова), граждански сдружения (БОЕЦ), новинарски компании и политически партии (Да, България).

Ето как изглеждаха сто дни протести в България онлайн

Президентът на България Румен Радев е четвъртият в списъка на най-споменаваните автори, като три от петте най-ангажиращи публикации са публикувани на страницата му във Facebook:

Той заявява, че това „не е личен конфликт, а сблъсък на хората с мафиотското правителство“ (12 септември) - Реч реч по повод Деня на София (17 септември), обявяване на ветото на измененията в Изборния кодекс (28 септември).

Другите две публикации в топ списъка са:

  • Изявление на българския телевизионер и музикант Слави Трифонов, в което се говори за това как "тази власт се грижи само за собственото си оцеляване", а не и за гражданите (13 юли)

● петчасово излъчване на протестите на страницата на журналиста Иво Бойков (22 септември).

Ето как изглеждаха сто дни протести в България онлайн

Както се вижда от данните за ангажираността Facebook е най-важната платформа в онлайн разговора, достигайки почти 60% от споменаванията, съдържащи #Оставка, но също и значителна част от другите две ключови думи. Втората по важност платформа са статиите / новинарските сайтове, с 20-50%. Останалите платформи по същество са незначителни, например Twitter има едва около 1%, въпреки че е много важен за българските емигранти и протестиращи в чужбина.

Не бихте могли да пропуснете темата, ако някога сте били онлайн

И накрая, струва си да разгледаме потенциалния обхват на публикациите, съдържащи тези ключови думи: той е бил над 10 (понякога 20) милиона на ден за целия юли, което е изключително високо ниво, особено като се има предвид, че населението на България е 7 милиона. Ако сте отваряли социалните медии или новинарските сайтове през това време, просто няма начин да сте пропуснали темата за протестите.

На 16 октомври беше 100-ият ден от протестите, когато по улиците на София се проведе поредният национален бунт. Събитието имаше огромен онлайн отзвук: публикациите и статиите, в които се споменава Оставка, имат потенциален обхват от над 17 милиона, а „Антипротест“ надминават 5.2 милиона.

Ето как изглеждаха сто дни протести в България онлайн

 

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...