Нов Свят За Жената с Надя Маринова

Г-жа Надя Маринова е основател на b2b Media, b2b Magazine, Manifesto.bg и b2b Legal.

Тя е инициатор на множество национални и международни събития, сред които конкурса “Най-зелените компании в България”, Годишните награди на b2b Media, международна конференция “Индустрия и иновации”, “Smart buildings, Smart cities, Smart economy”, награди Employer Branding Awards, Технологичен форум Sharks in IT, финансов форум NEXT DIFI, годишни награди Leaders of Influence Awards.

Мениджърският й опит в областта на медиите включва престижни позиции, като гл. редактор на Darik Radio Burgas, зам. главен редактор на в -к “Пари”, директор икономически предавания на TV Bulgaria On Air и Re:TV, гл. редактор на предаването “Оригиналът” по ТВ 7 и др.

Г-жа Маринова е с юридическо и журналистическо образование. Тя притежава международни дипломи от London School of PR и Columbia Business School в Ню Йорк. Завършила е множество специализации по маркетинг, PR and reputation management, Crisis Management, Media Evaluation, Corporate identity, Brands and Brand management.

1. Г-жа Маринова, Вие сте пример за успяла дама в България и по света. Споделете накратко за своя опит и интереси?

Надя Маринова: Имам богат опит в областта на медии, маркетинг, бранд мениджмънт, PR, комуникации и управлението на телевизионни и радио програми, продукции, печатни издания, онлайн медии, събития с национален и международен характер.

2. Какво мотивира успешна дама като Вас да бъде на голямата бизнес сцена?

Надя Маринова: Това, с което се занимавам вече десетки години е насочено към намирането на успешните предприемачества, към добрите бизнес практики, към етичните компании и към лидерите, които вдъхновяват. В b2b Media работим за това да отличаваме най-успешните и онези, които могат да служат за пример. Те са вдъхновение за нас, но искаме също чрез трибуната, която им предоставяме да повлияват и на други бизнеси и личности. Вглеждаме се в най-добрите и насочваме прожекторите именно към тези, които считаме, че са достигнали до успеха по начин, който може да заразява и да предизвиква другите.

3. Вие сте основател на Еmployer Branding Awards. Какви умения и качества трябва да притежават участниците, за да станат част от Вашето иновативно събитие за бизнес развитие?

Надя Маринова:
Тези награди се утвърдиха с годините и в момента реализираме седмото им издание. Те доказаха, че у нас се развиват много сполучливи практики по управление на талантите. Ние сме отправили предизвикателство към компаниите, които имат успешни стратегии за изграждане на силна работодателска марка и чрез кандидатурите, които получаваме всяка година, успяваме да надникнем в стратегиите и да преценим кои са наистина оригинални, иновативни и в същото време кои от тях помагат на своите служители, да се чувстват добре на работното си място. Следим кои се справят толкова добре, че са превърнали своите таланти в посланици на бранда и кои са развили работната среда така, че да бъде силно привлекателна.

И през 2024 година наградите търсят новите подходи и иновативните стратегии за employer branding, търсят лидерите сред ръководителите и сред самите организации в различни пазарни ниши. Поканени да участват в конкурса са всички компании, които имат постигнати резултати и се гордеят със своята гъвкавост и иновативност.

4. Пред какви трудности се изправят новаторите лидери жени в България?

Надя Маринова: Моите лични наблюдения са, че средата в България е благоприятна и недискриминираща към жените-лидери и предприемачи. Трудностите могат да дойдат единствено от самата специфика и крехкостта на дамите, но в много случаи нашите женски емоционални слабости са всъщност и нашата сила. Ние сме по-състрадателни и се опитваме да направим работната среда по-приемаща и благодатна за всички. Имаме усет към красивото и следим за детайлите, а това помага на всеки един бизнес в дългосрочен план. Разбира се, мъжете блестят с други качества и в някои ситуации липсата на такава изострена чувствителност у тях, им помага по-бързо да отметнат определени предизвикателства. Най-добрата препоръка, която мога да дам на дамите, е да бъдат позитивни към мъжете в бизнеса, да не се опитват да доказват, че са по-силни и могат повече. Ние жените сме по-различни от тях и се реализираме със собствената си скорост и блестим със собствена светлина. Постигнатите успехи от много дами-лидери говорят за това.

5. Коя е най-голямата награда за Вас, с която и до днес се гордеете?

Надя Маринова: В професионален план, най-голямо удовлетворение ми носи положителната промяна, която успявам да предизвикам с моите инициативи. Всичко, което съм започвала е предизвиквало усмивки и позитивни емоции, а в такава среда работата е удоволствие и се превръща в начин на живот. Много пъти съм се замисляла докога бих правила всичко, което правя и отговорът винаги е бил – докато виждам срещу мен щастливи, удовлетворени партньори и съмишленици. Имало е трудни периоди, но никога не съм била безрезултатна в работата си и това ми е давало допълнителна мотивация. Какво повече може да се очаква от един бизнес – освен да носи удовлетворение на двете страни – и на този, който го реализира, и на неговите контрагенти. В личен план имам допълнителен повод да съм щастлива – на първо място с моето семейство и деца.

6. Как дигиталният свят ще повлияе на бизнес комуникацията и финансовите отношенията през следващите 5 години?

Надя Маринова: Бих казала, че дигитализацията влияе на бизнес комуникацията от десетки години насам, но сме свидетели и на нови трендове. През 2023 видяхме как мощно се разгърна изкуственият интелект и сякаш за съвсем кратко време навлезе във всички сфери, включително и в бизнес процесите, в комуникацията, в продажбите и др. Със сигурност това, което виждаме, е само върхът на айсберга и тепърва ще откриваме, че зад този бурен растеж стоят много години на проучвания, развитие и намиране на практично приложение. Искрено се надявам, че като консуматори и като общество сме готови за идващите новости.

Досега технологиите винаги са били в услуга на хората и на бизнесите, като са ги подпомагали в дейностите им. Тук ми се струва, че предстои нещо различно. Само времето ще покаже дали имаме потенциала да го владеем и употребяваме по най-добрия начин. Дори не смея да погледна в хоризонт от 5 години напред, защото големите промени ще идват месец след месец и ще имаме сериозната задача да ги овладяваме бързо, отговорно и в мисъл не просто за някакви печалби, а с мисъл за човечеството. Звучи мащабно, но сме свидетели на процеси, които не са на локално ниво и едва ли могат да бъдат ограничени. Аз продължавам да вярвам, че дигиталните технологии са най-доброто за всеки бизнес, но в същото време се опитвам да видя и по-голямата картина.

7. Какво да очакват зрителите от седмото издание на Еmployer Branding Awards 2024 г. на 16 февруари в град София?

Надя Маринова: На 16 февруари ще има бляскава официална церемония, на която ще връчим наградите в отделните категории и ще научим кой грабва приза “Най-добър работодател на годината”. Журито е готово и очаква заявките на компаниите. Оценяването им ще бъде през февруари, непосредствено преди церемонията и на самото събитие ще стане ясно кои кандидати са се представили най-добре. Още веднъж отправям покана към всяка компания, която работи по своята стратегия за управление на работодателската марка, работи за привличане и задържане на таланти, и има своите успешни практики, да се включи в кандидатстването. Ще бъде чудесно събитие и ще отпразнуваме заедно успехите на отличниците.

8. Какво е Вашето мотивиращо посланието към читателите на “Нов Свят За Жената”?

Надя Маринова: Пожелавам на всички успешна 2024 година, повече смелост, дързост, самочувствие и нека се превръщаме в хората, които искаме да срещаме в бизнеса и в личния живот.

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...