Министерството на туризма стартира рекламна кампания на България в 25 страни в Европа и вече текат излъчванията на клипове в национални и водещи телевизии. Директни договори са сключени с най-големите телевизии на съответните пазари.
„Целта е популяризиране на летен сезон 2022 и насърчаване на записванията към България“, каза Проданов. Рекламни дейности се осъществяват в телевизионни канали и техните дигитални платформи на съседни и приоритетни пазари, сред които Германия, Полша, Великобритания, Чехия, Румъния, Израел, Сърбия, Северна Македония, Унгария, Нидерландия, Дания, Швеция, Норвегия и др. Бюджетът за реализиране на кампанията възлиза на близо 5 млн. лв. след договорени преференциални условия от страна на Министерство на туризма с чуждестранните медии, обясниха от ведомството.
Министерството е заложило на излъчването на клипове в гиганта RTL на немскоговорящите пазари в Германия и Австрия. В редица страни вървят реклами по National Geographic Channel и по най-популярния готварски канал - 24 Kitchen. В Румъния е заложено на Antenna 2, в Северна Македония – на Sitel и Alsat, в Сърбия – на RTS. В Полша е предпочетена медийната група Polsat, а в Чехия – медиите на Nova Group. В Израел тече реклама по Channel 12.
Политиката на Министерство на туризма предвижда устойчиво развитие и утвърждаване на цялостния имидж на България като сигурна и спокойна дестинация с разнообразни възможности за туризъм през цялата година. Целта на рекламната кампания е възстановяване на позициите на страната ни в туристическата индустрия на целеви и перспективни пазари след кризата, причинена от пандемията с COVID-19 и продължаващата война в Украйна, обясниха от ведомството. Отчитайки динамичната ситуация, в която се намира сектор туризъм, както в страната, така и в чужбина, усилията към настоящия момент са насочени към осъществяване на рекламни дейности, които да допринесат за:
- Повишаване на осведомеността за България като безопасна, сигурна и спокойна дестинация;
- Популяризиране на българския летен туристически продукт, съчетан със специализирани форми на туризъм, към които има повишен интерес, като културен, приключенски, балнеология и СПА, винен и кулинарен туризъм, Slow туризъм и други;
- Стимулиране на вътрешния туризъм, както и входящия туристически поток от съседни и приоритетни пазари;
- Подобряване на проведени кампании и постигане на по-голяма ефективност;
При настоящите кампании се прилага качествено нов подход, който е насочен към начина на купуване на реклама на целеви пазари, обясниха експертите на Министерството на туризма. Той предвижда предварително зададени параметри за постигане на определени цели, както и максимално таргетиране и ангажиране на аудиторията. Към момента фокус е обхватът на кампаниите (reach - рийч) във водещи национални телевизионни медии на целеви и перспективни пазари за промотиране на летен сезон 2022 г. По този начин се гарантира даден минимум от аудиторията, който да бъде достигнат в рамките на заложения период. Основните таргет групи са на възраст между 18 и 60 г., като се отчитат спецификите на всеки отделен пазар.
В края на седмицата започват първите опознавателни турове за представители на водещи и специализирани медии, блогъри и влогъри от Полша, Румъния, Северна Македония, Сърбия и др. Програмите са наситени с посещения на природни и културно-исторически забележителности, дегустации на местни храни и напитки/вина и разнообразни активности, които да представят не само възможностите за почивка на плажа, но и многообразния и качествен български туристически продукт.
Списък на медиите и държавите, в които върви рекламата на България
National Geographic Channel:
Великобритания
Нидерландия
Норвегия
Дания
Швеция
Унгария
Латвия
Чехия
Франция
Естония
24 Kitchen:
Хърватия
Сърбия
Словения
Турция
България
Португалия
Нидерландия
Antenna 2 – Румъния
Sitel и Alsat – Република Северна Македония
Медийната група Polsat – Полша
Nova Group – Чехия
RTL:
Германия
Австрия
Channel 12 – Израел
Public Service Media Radio-Television Of Serbia (RTS) – Сърбия
Великобритания и др.