Зако бензинът и дизелът са рекордно скъпи?

В случай, че се чудите защо бензинът и дизелът са рекордно скъпи макар, че нефтът все още не е - отговорът е ясно видим на тази графика:

Рафинериите в Европа - не само Лукойл - правят огромни оперативни печалби!

По-интересен е въпросът: Как стана така?

Ами какво очаквате да стане след десетилетие, в което политиците ежедневно ни убеждават, че краят на петрола идва и никой няма да има нужда от него повече???

Компаниите затварят, правят само поддръжка и почти никакви инвестиции в нов капацитет. Потреблението обаче си расте, а днес се опитваме да спрем и вноса от Русия - най-големият ни доставчик на какво ли не - и особено на дизел!

Това е положението и ще става само по-зле!

Маржовете на рафинериите в Европа вече надхвърлят $60 за барел при цена на Брент от около $122 долара. Причината е недостиг на капацитет за рафиниране, който се наблюдава в цял свят.

Крайният потребител използва рафинирани продукти (дизел, бензин и тн), а не суровия петрол. Следователно рафинериите вдигат цената с около 50%, спрямо спот цената на Брент.

В предходните 4 години средния марж за рафиниране е около $10 или 6 пъти по-нисък.

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...