Бизнес форумът „Изгряващи звезди” отличи най-пeрспективните младежки компанииСпециално жури избра победителите сред ученици и студенти от цялата страна

„Bee Hive” от Ракитово , „KSEN Cosmetics”, София и „Parking Sector”, София са трите най-перспективни младежки компании, отличени по време на младежкия бизнес форум „Изгряващи звезди”. В инициативата, организирана от Джуниър Ачийвмънт България, над 350 ученици и студенти представиха компаниите си пред топ мениджъри и представители на бизнеса.

Наградата „Най-добра учебна компания 2014” заслужено спечелиха гимназистите  от „Bee Hive”. Изцяло дамският екип от Ракитово впечатли журито с уникалната си еко идея – пчелен кошер, изработен от рециклирана хартия. “Bee Hive” ще се бори  за приза  „Най-добра учебна компания на Европа“ 2014 в Талин, Естония на 22-25 юли 2014 г.

Отборът на „KSEN Cosmetics”, съставен от студенти-биотехнолози от Софийски университет „Св. Климент Охридски“, пък взе приза „Най-добра студентска компания 2014” с идеята си за натурална козметика на базата на щраусова мас, която е близка по състав до човешката кожа. Те ще вземат участие в състезанието за „Най-добра студентска компания на Европа“ 2014, което ще се проведе в Амстердам, Холандия на 2-4 юли 2014 г.

Специалната награда на бизнес форум „Изгряващи звезди” – 15 000 евро финансов стимул от автомобилната марка Хюндай,  спечели екипът на „Parking Sector”. Те са разработили специална платформа, която в реално време дава на шофьорите информация за паркингите в техния град - местоположение, цена и свободни места.

По време на инициативата „Изгряващи звезди” бе награден и учителят с най-голям принос към дейността на Джуниър Ачийвмънт България за 2014 година. Стефка Маноилова успешно запознава учениците в столичното 134-то СОУ „Димчо Дебелянов“ с предприемаческите програми на Джуниър Ачийвмънт повече от 15 години.

Младежки бизнес форум „Изгряващи звезди” се организира като кулминация на обучението на младежите по програмите на Джуниър Ачийвмънт България „Учебна компания” и „Учебна компания за студенти”. В рамките на учебната година участниците основават своя учебна фирма по модел на дружество с ограничена отговорност като набират дялове помежду си. Следвайки модела на „учене чрез практика” екипът генерира бизнес идея, организира работата във функционални отдели, провежда маркетингово проучване, разработва прототип на продукт/услуга, подготвя бизнес план и осъществява продажби.

Вижте още: