В световен мащаб на начална позиция като най-скъпа търговска улица в света се завърна Пето Авеню в Ню Йорк, където наемите са рекордните $3 170 (€2 485) на кв.м на месец. На второ място в класацията на Cushman & Wakefield е районът „Коузуей Бей” в Хонконг с месечен наем от $2 477 на кв.м. на месец - с 6,8% по-ниско от предходната година. За поредна година трета позиция заема Париж с ул. „Шанз-Елизе”във френската столица

Като цяло наемите на основни търговски улици в света са нараснали с 2.4 % през последната година (3.2% предходната).

Условията в Европа, Близкия Изток и Африка се подобряват и стабилизират след период на спад в нивата на наемите. Все пак растежът от 1,3 % в този регион е теглен назад от значителния спад в Близкия Изток.

Водещите градове в Европа продължават да просперират, а подобно на тях развиващите се пазари се радват на все по-голямо търсене“, казва Джъстин Тейлър, директор „Търговски площи“ в Cushman & Wakefield за региона на Европа, Близкия Изток и Африка. Противно на резките спадове в държави като Португалия, Ирландия, Испания и Гърция през последните години, през последните 12 месеца (до септември) те отчетоха силен ръст, посочва той. Междувременно добре развитите водещи пазари като Великобритания, Франция и Германия продължават да се радват на силна активност сред наемателите, особено що се отнася до първокласни търговски площи. Всъщност, търсенето на луксозни търговски площи в градове като Париж и Лондон , в съчетание с ограниченото предлагане, продължава да поражда натиск за повишаване на наемите на най-добрите места.

Топ 10 в Европа на местата с най-високи цени и присъствие на луксозни марки

Класиране

Страна

Града

Улица

2/година

1

Франция

Париж

Шанз-Елизе

13 255

2

Великобритания

Лондон

Ню Бонд Стрийт

10 361

3

Италия

Милано

Виа Монтенаполеоне

8 500

4

Франция

Париж

Авеню Монтен

8 100

5

Франция

Париж

Рю Дьо Фобур и Сен Оноре

8 100

6

Италия

Рим

Виа Кондоти

8 000

7

Швейцария

Цюрих

Банхофщрасе

7 456

8

Франция

Париж

Площад Вандом и Рю Дьо ла Пе

7 364

9

Франция

Париж

Рю Сен Оноре

7 364

10

Великобритания

Лондон

Оксфорд стрийт

6 838


Според Cushman & Wakefield водеща тенденция сред основните търговски марки е да експериментират с дизайн, оформление, съдържание и вид услуги, с цел преосмисляне на концепцията на водещите им магазини, което се очаква да остане ключов фактор за растежа и през следващата година.

Въпреки все още несигурната икономическа ситуация в някои части на света, особено в Азиатско-Тихоокеанския регион и в Еврозоната, активността на пазара се очаква да нарасне през следващата година. Първокласните търговки площи и локации за пазаруване ще останат сред водещи за търговците заради желанието им да поддържат присъствието си и да подсилят имиджа си, но предлагането, както и досега, ще остане ограничено“, казва Мартин Махмути, старши инвестиционен анализатор в Cushman & Wakefield.

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...