Банките вдигат скоростта на обслужванеЗа кредитните институции е от ключово значение в близко бъдеще да премахнат факторите време и място

Успехът на банките в следващите 5 години ще се крепи на три фактора – увеличаване на скоростта на обслужване, оптимизация на процесите чрез технологични и иновативни решения и намаляване значително използването на хартия. Това се посочва в анализ на TBI Bank.

Бързината в процеса на кредитиране е все по-ключов фактор при избора на банка от страна на клиентите. Тенденцията се потвърждава и от резултатите за обемите на потребителските кредити на TBI Bank, които за три години са се увеличили с 63% до близо 158.3 млн. лв. към първата половина на годината. Банката успява да сведе времето от кандидатстването за кредит до усвояване на сумата от клиента до 2 часа, а за стоковото финансиране – до 15 мин.

“За банките е от ключово значение да оптимизират така процесите си, че да премахнат факторите време и място за най-честите услуги, които използват клиентите”, обясни Цветан Петринин, главен изпълнителен директор на TBI Bank. Според анализ на банката клиентите изпитват затруднения от масовото изискване от страна на финансовите институции за превод на работна заплата към банката, от която са взели кредита си. По тази причина още в началото на годината TBI Bank беше първата банка, която даде възможност погасяването на вноската по кредит да става без превод на работна заплата и без откриване на разплащателна сметка чрез услугата “Бързо погасяване”.

Услугата “Бързо погасяване” дава възможност за автоматично събиране на дължимите месечни вноски от дебитна карта, издадена от всяка българска банка. “Бързо погасяване” пести време, пари и е гаранция, че няма да има закъснение в погасяването на заемите. Благодарение на иновацията, въведена за първи път от TBI Bank, отпада ангажиментът на клиента да помни дати, номера на сметки и договори.

“Вече клиентското преживяване е определящо при избора на банкова услуга, а не цената. Новият начин на правене на банкиране взима под внимание канала за предоставяне на дадена услуга, моментът, в който тя се предлага и стига до клиента, както и удобството, което създава за потребителя”, обясни Момчил Тодоров, ръководител Банкиране на дребно в TBI Bank.

Според Боян Бянов, мениджър Стратегическо бизнес развитие в TBI Bank, зад успеха на всяка банка освен добър бизнес модел, съобразен с новите изисквания на клиентите, стои и адаптиране към потребностите на служителите.

“Ние имаме готовност да въведем геймификацията като инструмент за създаване и изграждане на ангажимент към организацията и развитие на персонала. Това на практика е платформа, която чрез игрови елементи поставя задачи, търговски цели и мери успеха”, каза още Боян Бянов.

Пазарен анализ

През последните три години търсенето на потребителски кредити се увеличава като обем и среден размер на изтеглените заеми. Оформя се тенденция да се търсят повече кредити за почивки, образование и лечение. Най-активни в търсенете на подкрепа от банката за различни свои потребности са хората между 33 и 50 години.

“При ръст от 3% на БВП през първото тримесечие на годината и очаквания за повишаване на потреблението на домакинствата сме оптимисти и за увеличаване на кредитирането. Хората вече не отлагат по-големите разходи, а напротив – купуват жилища, ремонтират, подменят обзавеждане и т.н.”, каза още Цветан Петринин.

Средният размер на потребителските кредити, изтеглени от TBI Bank, нараства с 21% през последните три години и за първата половина на 2016 г. достига 1576.19 лв. При финансирането на стоки на изплащане спрямо 2013 г. повишението е с 6% до 785.83 лв.

През тази и през миналата година най-купуваните стоки на изплащане са били телевизорите и мобилните телефони, докато през 2013 г. на най-голям интерес са се радвали телевизорите и преносимите компютри.

Ръст макар и с минималните 2% на три-годишна база се отчита и при средния размер на депозитите, който към 30 юни тази година достига 19.3 хил. лв., показват данните на TBI Bank. Близо 70% от депозантите са хора с висше образование, а около 20% от клиентите, които успяват да заделят средства на страни са със средно образование.

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...