Ангажираността на служителите в БългариЗа девета поредна година Аон България представя компаниите, отличени като най-добри работодатели през 2015 година според световно утвърдената си методология за измерване ангажираността на служителите.

В проучването през 2015 година се включиха общо 59 компании от повече от 8 индустрии. Близо 17 100 служители споделиха мнението си за своя работодател и 353 топ мениджъри оцениха компаниите, които управляват.

През тази година Средните компании (с от 250 до 1000 служители) заемат челното място с най-висок дял ангажирани служители – средно 70%.Те са следвани от Малките компании, където  средното ниво на ангажираност е 66%. Последни са Големите компании, където нивото на ангажираност на служителите тази година е средно 47%.

Най-ангажирани са служителите от сектор ИТ, следвани от Фармацевтичния сектор и сектор Производство.

Повече от половината служители в тези компании говорят положително за своя работодател, искат да продължат да работят при него в дългосрочен план и влагат много повече допълнителни усилия в работата си всеки ден, което допринася за бизнес-успеха.

Ангажираността на служителите в България остава стабилна и сравнително висока. От всички изследвани служители, средно 61% са ангажирани с бизнеса на компанията, в която работят. Това означава, че те я препоръчват на свои колеги, приятели и познати като добро място за работа. От друга страна ангажираните служители рядко мислят за напускане и не търсят други възможности на пазара на труда. Те влагат много повече, отколкото се очаква от тях на работа всеки ден.
Икономическите особености в България – повишава се чувството на сигурност сред служителите в България и увереността на пазара на труда.

Спрямо 2014 година се увеличава процентът на служителите, които казват, че рядко се тревожат, че могат да загубят работата си. Тази положителна тенденция се допълва и от по-високия процент служители (62%), които твърдят, че могат да си намерят лесно работа, ако трябва сега да си търсят нова възможност на пазара на труда.

Предоставените от работодателите допълнителни придобивки продължават да са ключов фактор при ангажираността на служителите, но основно предизвикателство през следващата година ще бъде комуникацията им към служителите.

Според всеки втори служител допълнителните придобивки, с които разполага, не отговарят на неговите потребности, както и на семейството му. В допълнение, близо 60% от служителите в България споделят, че пакетът от допълнителни придобивки,  който работодателят предоставя, ще бъде ключов при решението да останат в дългосрочен план в компанията или да търсят нови възможности навън. Не малко са и случаите, при които придобивките се приемат от служителите като даденост, която работодателят е задължен да предостави. Информираността и комуникацията в тези области имат и голям потенциален ефект върху увеличаване нивото на ангажираност.

Категория Малки компании

Място

Компания

Сектор

1.

СайтГраунд

ИТ

2.

Тавекс ЕООД

Финанси

3.

Джапан Табако Интернешънъл

Търговия с тютюневи изделия

Място

Компания

Сектор

1.

Актавис ЕАД

Фармация

2.

Ди Ейч Ел Експрес България ЕООД

Транспорт и Логистика

3.

Калинел ЕООД

Производство

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...