Парите не миришат, а хлябът има един вкус за всичкиЕдно общество е толкова силно колкото най-слабата му прослойка. Затова ние от ПОЙПЕ започнахме дарителска кампания в опит да помогнем на най-уязвимите групи, споделя Боян Келчев, мениджър “Бизнес развитие” и един от създателите на организацията.

Боян е роден в София, на 52 години с богат опит в ИТ сферата. Завършил е икономика на търговията в УНСС. Специализира продажби и управление на бизнеса в редица ИТ фирми сред които, IBM, HP и Bull. През 2013 научава за Bitcoin, пробва технологията за първи път и осъзнава огромния потенциал на децентрализираната система за дигитални разплащания. През 2019 Боян участва в създаването на ПОЙПЕ с цел приобщаване на хора и търговци към използването на Bitcoin Cash в ежедневния живот и създаването на местна крипто екосистема за постигане на по-голяма финансова автономност за всеки.

В настоящата ситуация сякаш повече от всякога имаме нужда от благотворителни кампании, разкажете повече за организираната от вас?

В цялата страна има множество хора, които се борят за физическото си оцеляване всеки ден и остават незабелязани както от елита, така и от средната класа и най-вече от държавата. А за последната се предполага, че би трябвало да разпределя бюджета си, за да балансира диспропорциите в социалната ни структура. Уви, днес в момент на задълбочаваща се криза разбираме колко много хора са изпаднали в крайна нужда - самотни майки, деца в риск, възрастни хора. Разбираме за техните драми спорадично от някой репортаж по телевизията или от трагичен инцидент когато помощта вече е безпредметна.

Едно общество е толкова силно колкото най-слабата му прослойка. Затова ние от ПОЙПЕ започнахме тази дарителска кампания в опит да помогнем на най-уязвимите групи. Средствата се набират в криптовалута Bitcoin Cash. Събраните суми се даряват на UNICEF в български лева за три каузи: (1) за хранителни ваучери, (2) за доставка на хигиенни пакети, и (3) за жени и деца пострадали от насилие.

Защо в криптовалути, това ще улесни ли хората, които искат да участват и да помогнат за каузата?

Още от създаването си, ПОЙПЕ работи за приобщаване на хора и търговци към крипто икономиката. Ние вярваме в една финансова система, която насърчава равенството и участието на всеки без изключение. Криптовалутите представляват една частна алтернатива на статуквото на фиатните пари и нашата мисия е да помогнем на тази алтернатива да стане достъпна за местните общности.

За хората, които ползват технологията, да дарят средства е въпрос на 1-2 минути. Лесно и бързо е, без каквито и да било ограничения.

По какъв начин ще се отчита кампанията и как да помогнат хората, които не разполагат с криптовалути?

На първо място, събраните средства могат да се видят онлайн от всеки. Достатъчно е да се вземе адресът, който сме обявили за събиране на помощите в Bitcoin Cash и да се проследи в Bitcoin Cash блокчейна. Tова става с така наречените 'block explorer' https://explorer.bitcoin.com/bch

- Всички събрани средства, ние ще преведем в лева на UNICEF, които от своя страна ще ги използват за 3-те каузи и ще отчитат кампанията към нас.

- Хората, които не знаят как да използват криптовалутите могат да се обърнат директно към нас. Ние ще им помогнем да обърнат левовете си в Bitcoin Cash. Всички детайли на кампанията са описани на следния адрес: https://donate.poype.io

Как намирате отклика на обществото в тази кризисна ситуация? По-отворени ли са към благотворителни инициативи или има все още бариери, които да се преодолеят?

Да, чуваме за много благотворителни инициативи и още повече благотворителни жестове. В крайна сметка е важно да се съберат помощи, финансови и материални. Мотивацията на даряващите е абсолютно нерелевантна. Парите не миришат, а хлябът има един вкус за всички. Важно е хората в нужда да бъдат подкрепени!

Как избрахте рисковите групи, на които да окажете подкрепа и защо избрахте точно тях?

Избрахме рисковите групи заедно с UNICEF и по тяхна препоръка. Те най-добре знаят къде в обществото ни има най-належаща нужда от помощ!

Какви са вашите лични съвети за справяне с кризата за всички, които малко или повече са засегнати?

На първо място, хората трябва да се образоват и да знаят как да се предпазват физически; да разбират какво се случва с обществото ни и с икономиката ни вследствие на тази криза. Всеки мислещ човек трябва да преценява действията си и отговорността си към себе си и околните по нов начин.

Ще има ли и други инициативи на организацията?

Разбира се. Ние не спираме да действаме и се надяваме в бъдеще да сме способни да привличаме все повече помощ.

 

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...