Потребителските иновации, които предстои да превземат пазара

Потребителските технологии обхващат всичко, което купуваме, за да направим живота си по-удобен, продуктивен или забавен. Това е широка категория, включваща всичко от домакински уреди до автомобили, „направи си сам“ комплекти, продукти за здраве и фитнес и интелигентни домашни устройства. Разбирането на тези тенденции е от решаващо значение не само за производителите, но и за всеки бизнес, който иска да отговори на съвременните очаквания на клиенти и служители.

В труден икономически климат както производителите на потребителски технологии, така и доставчиците на корпоративни решения знаят, че трябва да предложат истински иновации, за да останат конкурентоспособни. Тъй като границата между потребителските и корпоративните технологии продължава да се размива, очакванията, определени от потребителските технологии, все повече оформят технологичните изисквания на работното място.


Анализатори и технологични инфлуенсъри прогнозират, че през 2025 г. движещата сила зад иновациите ще бъде изкуственият интелект (AI) с интеграцията си в устройства и решения, които са по-интелигентни и по-полезни от тези, които вече притежаваме. Тази промяна ще засегне всичко – от разработването на продукти до инструментите на работното място и платформите за обслужване на клиенти.

Персонализирани изживявания в потребителските технологии

Тъй като AI започва да се вгражда във всичко – от интелигентни домашни устройства до преносими устройства, фитнес оборудване и играчки, все повече ще очакваме персонализирани изживявания, които се адаптират, за да паснат на живота ни. Идеята е да отидем отвъд създаването на технология, която предлага удобство, стигайки до предлагане на изживявания, които са специално за нас.

Разговорни интерфейси и чатботове

Несъмнено ускорява напредъкът в големите езикови модели (LLM) и обработката на естествен език (NLP), като тези, демонстрирани от ChatGPT. Това означава, че скоро ще водим разговори с кухненски уреди и коли, тъй като гласът все повече се превръща в наш основен метод за работа и взаимодействие с потребителските технологии.

Устойчивост в потребителските технологии

С решенията за покупка, водени все повече от загриженост за устойчивостта и нашите отпечатъци върху околната среда, производителите разбират, че екологичните принципи вече са бизнес приоритет. Това означава устройства, които са по-енергийно ефективни, проектирани и изградени по начин, който минимизира потреблението на вода, емисиите и отпадъците, с акцент върху възможността за повторна употреба и рециклиране. Компютърни чипове като процесора от М-серията на Apple, проектирани да минимизират консумацията на енергия, смартфони, изработени от модулни, сменяеми части, и нарастващото използване на рециклирани материали и екологични мастила в опаковките са примери за тази тенденция в действие.

Езиков превод в реално време

Комуникацията по време на нашите пътувания ще бъде по-лесна от всякога, благодарение на разпространението на устройства, позволяващи езикова комуникация в реално време. Тези възможности ще бъдат налични в слушалки, интелигентни очила и часовници, както и в специални преносими устройства за превод като Poketalk, използващи машинно обучение и LLMs за премахване на езиковите бариери, където и да сме.

Приятели и спътници, подобрени с AI

От по-умни от всякога играчки, които могат да разговарят и да играят игри, до роботи, предназначени да ни правят компания или да действат като учители, AI ще вдъхне нов живот на придружаващите устройства. Известни още като „социални роботи“, това са машини, предназначени да се ангажират и взаимодействат с нас, за да ни предоставят забавление или домашна помощ. Сравнително прости играчки като Poe – мечката, която разказва приказки преди лягане, са ранни опити за използване на AI за превръщане на ежедневните предмети в „приятели“, с които можем да се свържем, и те ще стават все по-многобройни и сложни с течение на времето.

Микромобилност

През последните години станахме свидетели на експлозия в броя на микропревозните средства като електрически велосипеди, скутери и компактни електромобили и през 2025 г. ще продължим да ги виждаме да стават по-умни, по-лесни за използване и повече дълбоко интегрирани в градския живот. По-дългият живот на батерията и иновациите като интегриране на смартфон ще донесат оптимизиране на маршрута в реално време и GPS функционалности, а самите превозни средства ще продължат да стават по-удобни и достъпни. Всичко това означава, че микромобилността ще бъде все по-видна тенденция, тъй като подходът ни към пътуването до работното място и ежедневния транспорт в градските райони се развива.

Пейзажът на потребителските технологии изглежда, че става по-личен, устойчив и приобщаващ от всякога. Докато изкуственият интелект ясно се очертава като движеща сила зад много от тези иновации, разбирането на тенденциите не е важно само за производителите на такива технологии – то е от решаващо значение за всеки бизнес. Тъй като очакванията на потребителите се развиват, тези технологични постижения неизбежно ще повлияят на технологичните изисквания на работното място, като служителите очакват същото ниво на персонализация, устойчивост и задвижвано от AI удобство, което изпитват в личния си живот. Компаниите, които изпреварват тези потребителски технологични тенденции, ще бъдат по-добре позиционирани да привличат таланти, да отговарят на променящите се очаквания на служителите и да поддържат конкурентно предимство.

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...