Проучване: В центъра на кризата вниманието е към онлайн пазаруванетоОт всички клонове на дигиталния маркетинг, онлайн пазаруването реагира най-адекватно на пандемията – това стана ясно от проучване на компанията за онлайн мониторинг и анализ на съдържание Neticle, публикавана през април в сайта manifesto.bg. Сега ще ви запознаем с по-детайлно проучване по темата.

За да филтрира онлайн съдържанията от Нетикъл моделираха две ключови думи, синонимите онлайн пазаруване (на графиките: online shopping), както и най-значителните онлайн магазини в страната под думата webshop (Ardes.bg, Decathlon.bg, eMag.bg, FashionDays, Get.bg, Gift.bg, Helikon.bg, Ikea.bg, Koketna.bg, MyMall, Obuvki.bg, Ozone.bg, Sportdepot.bg, Store.bg, Technomarket, Technopolis, VMZona, Zora.bg).

През месец март броят на споменаванията значително се увеличава. Въпреки, че през февруари има ясно различим пик в един конкретен ден (благодарение на играта на MyMall.bg и Ozone.bg във Фейсбук), ясно се вижда, че през март се е говорило много повече отколкото през предходни или последващи периоди.

Проучване: В центъра на кризата вниманието е към онлайн пазаруването

Брой споменавания: през месеца март генерираното съдържание е 3-4 пъти повече от предходни и последващи периоди

Интеракциите (колко лайкове, коментари и споделения е имало) също следват същата тенденция. Въпреки че през февруари Mebeli LeniStyle имаше много успешен пост (пост с най-много интеракции през периода), то през март интеракците са значително повече.

Проучване: В центъра на кризата вниманието е към онлайн пазаруването

През март потребителските интеракции са най-много спрямо онлайн пазаруването

Пикът на интеракциите е благодарение на Фейсбук страницата на Ozone.bg, където на 13 март уведомяват потребителите за въведените по-строги мерки в складовете на компанията. Ozone.bg е абсолютният фаворит по интеракции: кооперират си с много популярния Ютюб канал The Clashers и свързаната The Clashers Gaming. Те споменават Ozone.bg в описанието към всяко видео, популяризирайки онлайн магазина сред голяма аудитория.

Проучване: В центъра на кризата вниманието е към онлайн пазаруването

Почти всички постове с най-много интеракции са свързани с Ozone.bg

След такива високи стойности на интеракциите, рийчовете (достигната аудитория) също са много добри: през април и май публикациите относно онлайн пазаруването са достигнали до над 2 милиона потребители, като тенденцията спада едва през втората половина на април. При рийча темата за онлайн пазаруването се предствая по-добре от онлайн магазините.

Проучване: В центъра на кризата вниманието е към онлайн пазаруването

Добри рийчове

В своето проучване Neticle е систематизирала и тези продуктови качества, за които се е говорило най-много. Докато през февруари цената е била най-споменавана, то по време на пандемията доставката по домовете заемат първото място: потребителите се интересуват от цената, начина и времето на доставките.

Проучване: В центъра на кризата вниманието е към онлайн пазаруването

По време на панделията доставката по домовете е най-коментирана

Настроението на публикациите през по-голямата част от периода е позитивно, единствено в средата на март има повече негативни новини. Повечето от тях са относно евентуално закъснение при доставките по домовете. (Но китайският внос бързо стана отново достъпен и по-късно успешно са изпълнени увеличените поръчки.) Втората негативна вълна от март е свързана с новината от Интерпол, според която измамници са създали онлайн магазини, продаващи маски и други медицински продукти.

Проучване: В центъра на кризата вниманието е към онлайн пазаруването

Повечето съдържания са позитивни, единствено по средата на март има малко по-негативни новини

Позитивните постове обаче са много повече. Според проучване от началото на април над 60% от магазините са се занимавали повече с развитие на онлайн търговията си, отколкото с физическите продажби. Новият пик отново е на Ozone.bg, които стратират дарителска кампания зa подпомагане на болните от коронавирус и засегнатите от икономическата криза.

Като цяло може да се каже, че разговорите, свързани с електронната търговия, бележат ръст от началото на март, и трае до края на м.април, след което спадат до средното за тях ниво от предишни периоди.

Neticle подпомага IT, развойните и маркетинг отделите на компаниите с автоматизирани решения за анализ на съдържание. Продуктите й са интелегентните решения за автоматизиран онлайн мониторинг и медиен анализ Media Intelligence, автоматизираното бързо решение за анализ на клиентското мнение Zurvey.io, както и двигателят, който интегрира тези решения, Text Analysis API и Data API.

 

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...