С правилните визия и стратегия кризата става възможностИнтересът към доставките е голям. Хората се научиха да пазаруват по-често онлайн, избирайки сигурна, бърза, удобна и качествена услуга, разказва Ивайло Нецов, изпълнителен директор на foodpanda Bulgaria в специално интервю за b2b Media.

Ивайло Нецов е на 34 години, роден в град София. Изучава бизнес администрация в НБУ.От 2017 година е изпълнителен директор на foodpanda Bulgaria, част от международната група на Delivery Hero.

Ръководи успешно най-голямата платформа за поръчки и доставки на храна у нас, като под негово управление са над 500 души екип. Преди да се присъедини към foodpanda България, Ивайло ръководи за една година, отдела по дигитални продажби на Би Ти Ви Медия Груп. Преди това, три години менажира специалните проекти във Fox International Channels. Той е един от създателите на проекта Explore Bulgaria на National Geographic Chanel. Има над 10 годишен опит в маркетинга и продажбите. Отговарял е за интернет продажбите на компания част от Спортал Медия Груп. Дълго време Ивайло е водил лекции на тема content and marketing към Българската Интернет Асоциация. Взима участие като водещ в два семинара в софтуерния университет на теми: видео маркетинг и digital branding. През 2017 г. започва да води и цял курс за видео маркетинг към софтуерния университет.

В ситуация на драстични промени и затруднения в обществения и бизнес ритъм, какъв подход помага на компаниите да продължат напред?

Затруднения има и за съжаление ще има за дълъг период от време на национално и глобално ниво, при голяма част от отраслите. Смятам обаче, че всяка криза е възможност и сегашната ситуация ще отсее компаниите, които имат ясна визия, адекватна стратегия и смелост да продължат напред с хъс и амбиция. Радвам се, че foodpanda, като част от Delivery Hero, е сред фирмите, които успешно се адаптира към ситуацията.

Кои проекти и партньорства ви помогнаха да се справите в кризисната ситуация? А промени ли се самият бизнес и това, което предлагате, наложиха ли се драстични изменения и предлагане на нови услуги, навлизане на различни пазари?

През последните месеци стартирахме с нова функционалност на платформата- секция „Магазини“. Foodpanda, вече не е само платформа за доставка на храна, но и за стоки за дома, хранителни продукти от големи вериги магазини, медикаменти, козметични продукти, бебешки стоки и още много други. Стартирахме стратегически партньорства с дрогериите dm, магазини Фантастико, Техномаркет, Хиполенд, аптеки Фрамар, предстои да добавим верига бензиностанции и още други познати брандове. Чрез всички тези договори с различни търговци все по-активно ще развиваме така наречената категория quick commerce, която е част и от глобалната стратегия на Delivery Hero. Нашите клиенти ще имат възможност да избират от голям асортимент и в рамките на час да получат всичко необходимо за ежедневието, дома или офиса. В момента на платформата има активни над 350 обекта, в секция „Магазини“ като ежедневно добавяме още.

Успяхте ли да запазите служителите на компанията, как ще работят те в бъдеще?

За щастие ние не се разделихме със служители, а напротив, отворихме нови работни места. Нашите доставчици спазват всички необходими мерки за безопасност в борбата срещу Covid-19 и това ще продължи и за в бъдеще. Ние сме гъвкави, бизнесът ни е онлайн, така че за мен и колегите, не е трудно да работим от вкъщи. Разбира се, на всички ни липсва офисът и личната комуникация с колеги.

Като цяло секторът, в който оперирате, също е под стрес - какви мерки са необходими и от страна и на фирмите, и на държавата, и на потребителите?

Ресторантьорският бизнес наистина е изправен пред предизвикателства, но за сметка на това деливъри услугите са в своя пик. Повечето ресторанти останаха отворени за доставки, което спомогна за тяхното справяне със ситуацията, до момента на отваряне за посетители. Ние самите ги подкрепихме като стартирахме кампания в социалните медии с хаштаг #НиеДоставяме и споделихме няколко видеа с компилирани кадри от ресторанти.

Смятам, че зависи от нас, дисциплината от страна на фирми и потребители, нещата да се случват в положителна насока и скоро да се нормализира животът и работните процеси.

Какви очаквания имате за бъдещето му развитие?

Мога да говоря за развитието на онлайн платформите и доставките като нашата.

Нашият сектор е в изгодна позиция, тъй като предлага необходимата услуга и широк асортимент. Вярвам, че ще продължаваме да бележим ръст, не само заради промяната в потребителските навици, но и защото вкарваме огромни усилия да предлагаме разнообразие от стоки, да отвaряме нови градове и да разширяваме районите на доставка. Навлизаме в ерата на quick commerce и се стремим да удовлетворим нуждите и желанията на всички наши клиенти.

Как се промениха навиците на потребителите междувременно?

Интересът към доставките е голям. Хората се научиха да пазаруват по-често онлайн, избирайки сигурна, бърза, удобна и качествена услуга. При нас, те знаят, че ще намерят мляко, плодове, зеленчуци, вино, други продукти или пък стоки за дома, които ще получат след 30 минути. Това определено улеснява ежедневието на всеки. Забелязваме все по-голямо доверие към поръчките на хранителни продукти.

Какви са вашите Топ 3 лични съвети за справяне с кризата?

Както казах, кризата е възможност стига всеки да съумее да извлече най-доброто от ситуацията. Това може да се случи с правилна визия и стратегия, поставяне на ясни приоритети и цели, преструктуриране на звена и преориентиране на бизнеса, така че да може да отговори на променената обстановка, спазвайки най-висок стандарт на безопасност и вдъхвайки доверие в своите клиенти.

 

 

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...