Как маркетингът, изкуственият интелект и човешкият фактор се преплитат в създаването на успешни търговски стратегии? За това и още разговаряме с един от участниците в тазгодишното издание на конференцията Digital4Sofia. Олег Палюшев e търговски директор в първия по рода си B2B портал за продукти за сън у нас – ILVIDIHA.BG, и притежава над 15 години опит в сферата. Вижте какво сподели с нас той:
1. Г-н Палюшев, тази година вие ще участвате в панелна дискусия от програмата на Digital4Sofia, посветена на онлайн търговията и рекламата. Според Вас, кои маркетингови практики носят най-висока възвръщаемост и реален ръст за онлайн търговците на матраци и продукти за сън?
Според мен най-висока възвръщаемост носят добре подготвените онлайн кампании с продукти, които са съобразени с актуалните пазарни тенденции. Видео съдържанието в социалните мрежи, което представя реални демонстрации на продуктите, има силно убеждаващо въздействие. Също като много ефективни са се доказали и персонализираните имейл автоматизации. За търговците на матраци те водят до реален ръст в продажбите. И не на последно място е работата със стабилни и доверени партньори маркетингови специалисти, на които можем да поверим нашия бизнес.
2. Вашата роля като търговски директор изисква стратегическо мислене и ефективно управление на дистрибуторските канали. Използвате ли различни стратегии, когато работите с физически обекти и онлайн търговци и какви са те?
О, да! Все още има съществена разлика в стратегиите при работа, управление и проследяемост между физическите обекти и онлайн търговците. Във физическите обекти до голяма степен усилията ни са насочени към живия ресурс - хората. Тук все още търговските представители и служителите в обектите са нашия основен актив, чрез който, с висококачествено обслужване, правилна маркетингова стратегия и конкурентни продукти за сън, постигаме реални резултати. Докато в онлайн търговията все повече се доверяваме на AI технологиите, с които създаваме разнообразно и таргетирано съдържание, с цел да достигнем директно до крайния потребител.
3. Все повече компании въвеждат различни AI автоматизации в търговските си процеси. ILVIDIHA също залага на дигитална трансформация – какви технологии използвате, за да подобрите ефективността на работата със своите партньори?
Всички ние сме свидетели на тенденциите с внедряването на AI автоматизациите в световен мащаб. ILVIDIHA като една съвременна и развиваща се компания, до голяма степен, не само следи тенденциите, но и активно залага на дигитална трансформация, за да може успешно да се развива като бранд. ILVIDIHA използва съвременните технологии за създаване на различен вид съдържания, видеоклипове и реклами. Освен това дигиталните технологии ни помагат да оптимизираме процесите си на работа. Например, логистичният B2b портал ILVIDIHA.BG, синхронизира различните складове да работят по един и същи начин и така ние и нашите партньори можем да следим в реално време наличностите. В допълнение, използваме модерен ERP софтуер, който позволява автоматизация на множество задачи, които иначе биха отнели значително време и усилия на търговците. Това е само част технологиите, на които залагаме за успешно и ефективно управление на бизнеса на нашите партньори.
4. И за финал, според вас кои качества и умения ще бъдат ключови за един успешен търговец в следващите няколко години?
Както сега, така и в следващите години, успешният търговец трябва да бъде амбициозен и проактивен. Притежавайки тези качества, той ще следва и развива тенденциите в съвременния свят и винаги ще бъде подготвен за предизвикателствата, пред които е поставен. Човешкият фактор ще остане водещ в търговията, но начинът, по който се прилагат новите технологии, ще бъде решаващото предимство, което отличава успешния търговец от конкуренцията.