Докъде ще я докараме с новите изисквания за автомобилите?

В началото на века ни казваха да сме сменили бензина с дизел, защото бензинът много харчел. После казаха, че дизелът много цапал и трябвало да се въведат еконорми и такси.

После казаха, че трябвало да се купуват хибриди, после че и те не ставали. Накрая заявиха, че трябва да се купуват само електрически автомобили, но пък не казаха, че 2/3 от частите и самите автомобили се произвеждат в държава, която обявиха за неприятелска.


Пропуснаха да споменат, че нямат идея какво ще правим с батериите на толкова много електрически автомобили, които ще произведем. Между другото цените на използвани електрички паднали доста, защото въпросните за нищо не ставали, ама това е за друг пост.

За друг пост е и, че с увеличаването размера и товароносимостта на електрическите автомобили, позитивният им ефект към околната среда намалявал, че чак май ставал и отрицателен, ама нейсе, нали модно.

В отворено писмо до Financial Times шефът на Renault Nissan Mitsubishi беше помолил регулаторите да мислят преди да пишат някакви норми, за "да не стане като предишния път", ама като гледам става точно като... предишния път.

Първото дизелово Volvo (244 GL D6) е произведено през 1979 и с известно застраховане, компанията казала, че ще изкара 20 години.

После удължила срока с още десет години, та накрая, спокойно и направо си обявила, че колата буквално е вечна, ако си я поддържаш редовно. Една модерна (произведена през 2024-та) кола се мисли точно като пералня, за да я сменяш на 4-5 години. Кога беше..., ме возиха с едно такси на 2-3 години автомобил, изгнил тотално от корозия (и отвън и отвътре).

Ама, бил "Автомобил на годината" за не знам си коя година в не знам си каква категория. Да, бе. За да е напълно сложна картинката, собственик на Volvo с 78.7% е гигантският китайски (демек от "лошите") концерн за автомобили Geely. След поредица от упешни модели Volvo, в момента не е много наясно, какво ще се случи с партньорството им.

Като запален бивш собственик на прекрасно дизелово Volvo, не ми е приятен този ден, в който от компанията обявиха, че от поточната линия е слязъл последният им дизелов модел.

Вижте още:

„Старият дъб“ е специално място. Това не е само последната оцеляла кръчма, но и единственото останало обществено място, където могат да се срещат...