Българинът продължава да избира произведената у нас бира
През 2014 г. консумацията на пиво на глава от населението е 72 литра, равни на 218 чаши бира.

Произведеното в страната пиво държи първенството сред българите, въпреки ежегодно нарастващия внос от страни на ЕС и трети пазари. 91% от консумираната у нас бира е произведена от компаниите, членове на Съюза на пивоварите в България (СПБ), според данни на браншовата организация. Това е поредното доказателство, че българският потребител продължава високо да оценява качеството на произведените в страната марки пиво, въпреки че през 2014 г. има внос на 466 000 хектолитра бира, т.е. с 9 % повече от предходната година.

Тези и още актуални резултати от развитието на сектора през 2014 г. и 2015 г. бяха представени по време на пресконференция на Съюза на пивоварите, дни преди професионалния празник на бранша – Илинден.

Според данни на Съюза на пивоварите, през 2014 г. на българския пазар са продадени общо 5 230 000 хектолитра бира - близо 5 % по-малко от предходната година. Консумацията на глава от населението е 72 литра, равняващи се на 218 чаши от 0,33 литра или с 2 литра (6 чаши) по-малко в сравнение с 2013 г. През 2014 г. се наблюдава увеличение при продажбите на бира в кенове, които заемат 13% от общия дял. ПET бутилките продължават да водят в класацията с 59%.  Делът на стъклените бутилки е 23%, а на наливното пиво – 5%. За първи път от 15 години насам браншът отчита лек спад в продажбите на пластмасови бутилки.

От индустрията отбелязват, че ръстът в реализацията на бира през канала „модерна търговия“ (търговските вериги) и спадът на консумацията в заведенията (ХоРеКа) продължава като тенденция. Съотношението на продажбите през сектора ХоРеКа (т-нар. „студен пазар) и през магазинната мрежа (т-нар. „топъл пазар“) е 20% към 80%.

Общо за периода 2010-2014 г. инвестициите на членовете на Съюза на пивоварите в ДМА възлизат на 293 млн. лв., от които само през миналата година капиталовите вложения са 73 млн. лв. Пивоварните компании продължават силно да подкрепят родните производители на малц, като близо 50% от използваната основна суровина за производство на бира е местно производство. За 2014 г. членовете на СПБ отчетоха и 71 млн. лв. внесен в бюджета на държавата акциз и 51 млн. лв. ДДС.

През настоящата година продажбите на 6-те пивоварни кампании са в същия обем като през първото шестмесечие на 2014 г. - 2 540 000 хектолитра, а инвестициите от началото на годината досега възлизат на 19 млн. лв. И през 2015 г. членовете на СПБ залагат на иновациите и разширяването на портфолиото си. От тази година българите вече се радват и на още 6 нови марки, позиционирани на пазара - Ариана радлер Лимон, Бъз и Мента, Загорка ретро, Kamenitza Свежо, Kamenitza Fresh Бъз&Лимон, Staropramen Granat, Corona Extra.

„Анализирайки най-новите данни за бирения сектор, заслужава да откроим факта, че пивото продължава да бъде любима напитка на сънародниците ни. Това твърдение отново се подкрепя и от наскоро изнесените резултати от агенция Маркет Линкс. Според проучването 78 % от пълнолетното население у нас консумира бира. Тяхното предпочитание към категорията не се влияе съществено от размера на доходите или от местоживеенето им. Данните съвпадат и с резултатите от провежданите от СПБ регулярни проучвания, според които бирата се радва на широка популярност у нас и е оценявана от респондентите като натурална и подходяща за балансирания стил на живот напитка“, коментира Ивана Радомирова – изпълнителен директор на СПБ.

СПБ продължава да развива активно и станалите вече традиция инициативи за социална отговорност. Основната обществено-полезна програма на браншовата организация е “Спортът е по-добрият начин децата да пораснат”, чиято цел е да насърчава масовия спорт като алтернатива и превенция на експериментирането с алкохол от лица под 18 години. Ежегодното й надграждане демонстрира не само ползите от активния начин на живот и спортуване, но и събира все повече съмишленици. Само през първите 6 месеца на тази година в кампанията са се включили над 2000 участници. В голяма степен това се дължи и на силните партньорства в лицето на Столична община, Главна дирекция «Национална полиция», Министерство на младежта и спорта, редица неправителствени и спортни организации.

Нов фокус в дейността на СПБ е стартиралата през 2015 г. общоевропейска кампанията LOVE BEER за популяризиране на модерната бирена култура. И тази година пивоварният сектор е единственият в България, който се обединява и организира съвместно инициативи в подкрепа на категорията и бранша като цяло. Кампанията опровергава митове за пивото и извежда на преден план най-ценните му характеристики - натурална, нискокалорична и подходяща не само за мъжете, но и за нежния пол напитка. Иновативният проект акцентира именно върху емоцията от консумацията на пиво през погледа на дамската аудитория, която все повече оценява бирата като подходяща напитка за всеки повод и активен начин на живот.

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...