Американският университет в България с първи конкурс за социално предприемачество

Първият по рода си конкурс за социално предприемачество в Югозападна България Innovation Station: Social Change Starts Here! (Станция Иновация: Социалната промяна започва тук) ще се проведе в Американския университет в България (АУБ) между 7 и 9 февруари. Във висшето училище се събират ученици и студенти между 17 и 25 години, които искат да направят българското общество по-добро, предлагайки решения на социални проблеми. Събитието се организира от студентският Better Community Club („Клуб за по-добро общество“) към АУБ, за да мотивира Поколението Z да предопредели курса на совалката на социалната промяна. То е обезпечено изцяло от даренията на компании в България, както и на възпитаници на АУБ от страната и чужбина.

Президентът на Better Community Club и студент в АУБ Ася Величкова обясни: „По идеята за състезание по социално предприемачество работим повече от година. Разработихме стратегия как да съберем креативни студенти и ученици от цяла България, с най-добрите преподаватели от АУБ и най-успешните НПО-та в България. И тази стратегия се нарича Innovation Station: Social change starts here. От нашата станция за иновация ще потегли совалката на социалната промяна. Ще потегли с най-блестящите, смели, умни и усмихнати млади хора, които не са безразлични към социалните проблеми и са готови да се изправят срещу тях и да ги решат! Целият екип работи неуморно месеци наред и сме сигурни, че ще успеем да превърнем състезанието в ежегодна традиция и поле за нови изяви на бъдещето на България."

Преподавателят и съветник на Better Community Club Сабина Аронова Вийн споделя: „Състезанието по социално предприемачество е доказателство, че съществуват умни, добре образовани и предприемчиви младежи от Поколението Z, на които изобщо не им е все едно в какво общество живеят. Студентите от Клуба работят по организацията на състезанието денонощно и усилията им са на път да се увенчаят с успех. Има надежда, щом зад добрата социална кауза стои и младото поколение!“

Над 50 са участниците в конкурса – студенти от АУБ и ученици от София, Варна, Благоевград, Харманли, Кърджали, Симитли, Петрич, които ще бъдат разпределени в отбори. Техните амбиции са подкрепени от 12 неправителствени организации: Младежка фондация „Арете", „Университет за деца“, „Заедно в час“, Фондация ПИНК, Международната награда на херцога на Единбург, Тръст за социална алтернатива, Фабрика за идеи, Активно българско общество, Мрежа „Хлебни къщи“, Сингъл степ, Кан Академия, Обществен център за околна среда и устойчиво развитие, които са предоставили за решаване социални казуси от тяхната практика, и чийто представители ще бъдат ментори на отборите заедно с преподаватели от АУБ. В рамките на състезанието представители на първата в региона акселераторска програма по предприемачество към АУБ Elevate ще разкрият тайните на добрата презентация. Изненади пък са подготвили от други два студентски клуба на АУБ: Broadway Performance Club и Dance Crew.

Отборите трябва да предложат оригинално и устойчиво решение на социален проблем и да представят визията си пред седемчленно експертно жури в състав: независимият социален предприемач Калинка Василева, управителят на езикови училища „Интелект" Ваня Ананиева, социалният предприемач с международен опит Серхио Еспиноса, професорът по бизнес технологии от АУБ Тимъти Клиъри, журналистът и писател Даниел Пенев, маркетинг-гуруто Георги Малчев и Фиданка Бачева-МакГрат от Европейската банка за възстановяване и развитие. Тяхна е задачата да раздадат наградния фонд измежду разнородните, но значими идеи на младежите, включително и голямата награда – посещение с напълно покрити разходи на Международния форум за социално предприемачество в Баку, Азербайджан, през април. Тя е осигурена от Алтернативи Интернешънъл, а победителите ще имат възможността да се срещнат със социални предприемачи от цяла Европа и да обсъдят ролята на социалното предприемачество в младежката заетост и социалното развитие на Стария континент.

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...