AI в нестопанския сектор: партньорства с хора и технологии

Сближаването на технологиите с работата в нестопанския сектор поставя началото на ера на трансформиращи възможности. Изкуственият интелект (AI) и Generative AI са в челните редици като новаторски инструменти с потенциал за оптимизиране на процесите, подобряване на вземането на решения и задълбочаване на въздействието в този тип среди.

При набирането на средства, една от многото „шапки“ на организациите с нестопанска цел (НПО), а именно екипите за развитие, непрекъснато мисли за това как могат да се наберат средства, колко нови дарители могат да се спечелят, как да се задържат доброволците и изпълнението на специфични тактики.

Инвестициите в изкуствен интелект

За нестопански организации ключов елемент е ангажирането с хората и техните страсти по различни начини. Емоционалните връзки се различават при отделните хора, но в крайна сметка става дума за намиране на връзка с някого. НПО трябва да създават голямо количество съдържание, за да достигнат до аудитория.

Създаването на по-завладяващо и ангажиращо съдържание с генериращ ИИ, като същевременно се спестява време, е огромна нова възможност. За екипи, които нямат достатъчно персонал и нямат достатъчно ресурси, за да балансират задачите си, AI може значително да ускори времеемките проекти. Това, разбира се, важи и за други сектори.

Тежки задачи за създаване на съдържание, като помощ при писане за безвъзмездни средства, създаване на шаблони за благодарствени бележки или стартиране на съобщение, което разказва история за дадена мисия и какво означава едно дарение за една организация, са всички области, в които генеративният AI може да бъде наистина трансформиращ.
В по-широката сфера AI може да помогне с усъвършенствани анализи, за да помогне на служителите по развитие да идентифицират потенциални дарители, да прогнозират модели на даряване и да адаптират стратегии за набиране на средства въз основа на прозрения, управлявани от данни.

Много сфери могат да претърпят промени

Годишният трудов индекс на Asana за 2023 г. установява, че хората прекарват 58% от деня си в извършване на „работа за работа“, включително комуникация за работа, търсене на информация, превключване между приложения, управление и преместване на приоритети и преследване на актуализации на състоянието.

НПО работят с огромни обеми данни, включително информация за дарители, резултати от програми и демографски данни на общността. Задвижваният от AI анализ на данни може да обработва големи обеми от данни и да извлича полезна информация, което позволява на организациите да вземат информирани решения.

AI няма да реши 100% от проблемите и не може да замени хората

Някои групи може да се притесняват от генеративния AI, така че предизвикателството ще бъде той да бъде представен по по-достъпен начин. В дискусия на кръгла маса през 2023 г. Франс Хоанг, главен стратегически директор на boodleAI, обясни, че ИИ страда от „проблема с 90-те процента“. Той е прав в около 90% от времето и страда от това, което индустрията нарича халюцинации – може да генерира грешна информация, която звучи убедително правилно. В този смисъл, за да се изгради програма за ИИ, дадена организация трябва да осигури безопасно и сигурно партньорство между хората и технологиите.

Така или иначе, всеки сериозен експерт е категоричен, че AI няма да замени хората. Генеративният AI може да генерира идеи и анализи, за да помогне на професионалистите и да им позволи да бъдат по-ефективни, но няма как да замени надзора и преценката на експерт.

Има ясни ограничения и граници, които трябва да се признават и уважават. Етични съображения, опасения за поверителността и осигуряване на отговорно управление на AI са критични аспекти, които изискват внимание. Ръководителите на организации трябва да дадат приоритет на прозрачността, етичните насоки и стабилните мерки за сигурност на данните, за да поддържат доверието навсякъде, където се използва технологията Gen AI.

Въпреки безспорния си потенциал, новите технологии не могат да изградят взаимоотношения. Нестопанските организации се занимават с поддържане на дългосрочни връзки с дарители. Според скорошно проучване на The Fundraising Effectiveness Project, задържането на дарители се е увеличило само с 0,3% на годишна база. Нищо не може да бъде по-лично от установяването, поддържането и печеленето на връзки.

Навигация в следващата фаза

AI е мощен инструмент за нестопански и други организации. Тъй като всички те преминават през ера на бърз технологичен напредък, етичното и отговорно използване на ИИ в нестопанския сектор ще продължи да оформя еволюцията му.

Използвайки AI като инструмент за иновации, лидерите на организациите могат да подобрят уменията на персонала и ефективността на екипите, както и да мащабират инициативите си. Сътрудничеството между човешката готовност и технологичните иновации обещава да се справи със сложни предизвикателства с тази мощна технология, създавайки положителни цифрови трансформации.

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...