АЛСО България – новата движеща сила в ИТ сектораОт януари 2020г. Солитрон България се преименува на АЛСО България. След като Солитрон България бе придобит от ALSO Group през октомври 2019, смяната на името на компанията е следващата стъпка на интеграция на българското подразделение в групата. Партньорите на АЛСО България ще се възползват от нови, иновативни услуги, нови марки, модерни платформи и облачни решения след придобиването от ALSO - един от най-големите европейски дистрибутори и технологични доставчици. Петър Иванов и Ралица Килиан остават управители в компанията. Какво очакват партньорите е показано в отговорите им по-долу.

АЛСО България ЕООД бе вписано в Търговския регистър на 6ти януари 2020 г. С оборот от 110 милиона евро и около 120 служители, лидерът на българския пазар стана част от ALSO Group. Придобиването е важна стъпка в стратегията на ALSO Group за укрепване на позицията й на източноевропейските пазари. По повод преименуването си АЛСО България попита част от партньорите си какво очакват от придобиването. Техните очаквания са високи: нови услуги и нови марки продукти и по-добри условия за клиентите. Големите складови наличности на ALSO в Европа създават оптимистични очаквания у партньорите, че ще могат да отговарят на нуждите на клиентите си по-бързо и с по-голяма гъвкавост.

"Ние сме номер едно заради упоритостта си и ориентирания към партньорите подход на работа.“, каза Петър Иванов при анонсирането на новото име на компанията. “Доверието, което изградихме през годините с партньорите и вендорите си остава ключов фактор за нашия успех.”

"АЛСО България ще въведе бизнес модела 3S – Supply, Solutions and a-as-Service (Доставки, Решения и Услуги), и know how от ALSO Group, един от водещите европейски технологични доставчици и дистрибутори на информационни технологии.“, обяви Ралица Килиан. “Нашата организация ще може да предложи редица нови услуги, продукти и решения. В същото време партньорите ни ще могат да се възползват от ALSO Cloud Marketplace и другите технологични платформи за IoT, виртуализация и киберсигурност. Това ще им даде нови възможности да разширят портфолиото на компаниите си.”

Партньорите на компанията са убедени, че АЛСО България ще им помогне за растежа на техния бизнес и за развитието им не само в България, но и в региона. Навлизането на ключов европейски ИТ играч на българския пазар се възприема като положителен сигнал както за България, така и за сектора.

Цитати от партньорите:

Николай Аврамов, управител на Paraflow:

“Ние очакваме по-широк спектър от продукти, което ще доведе до по-добри бизнес условия, по-добри резултати за компаниите и по-голяма удовлетвореност на клиентите. Paraflow си партнира със Солитрон България, сега АЛСО България, още от преди създаването на компанията ни. Вече 25 години. Солитрон България е нашият най-голям доставчик, а мисля, че ние сме му най-големия клиент. Така че удовлетворението е взаимно.“

Борислав Димитров, управляващ директор на Cisco за България, Албания, Сърбия, Черна Гора, Босна и Херцеговина, Северна Македония и Косово:

„Cisco има индиректен модел на работа. Ние работим изцяло през партньори. Затова нашият успех е изцяло свързан с успеха на партньорите ни. Много важен фактор за нас винаги е била дистрибуторската мрежа. Солитрон, сега АЛСО България, като един от водещите дистрибутори в България има ключова роля за успеха на Cisco.“

Теодор Радев, мениджър продажби за Dell Technologies в България:

„Благодарение на добрата работа със Солитрон България ние постигнахме ръст от 30 до 50% в някои сегменти. Не е случайност, че ALSO избра да придобие точно Солитрон в България. ALSO е ключов играч на европейския пазар, предлага продукти на голям брой партньори. Убеден съм, че АЛСО България ще надгради тези постижения като въведе най-добрите европейски практики, а това ще помогне на българските партньори да достигнат ново равнище на растеж. Това ще помогне и на компании като Dell. Аз очаквам само положителни промени вследствие на това придобиване и много успешна година за нас и партньорите ни в България.“

Йовко Атанасов, регионален мениджър на Lenovo за България и Северна Македония:

„Известно е, че влизането на един международен играч на българския пазар, в който и да е сегмент, включително в ИТ индустрията, е позитивен сигнал, както за България, така и за самия сегмент. Това са позитивни сигнали, които показват, че българският ИТ пазар е достатъчно узрял за голям западен играч и самата бизнес среда като структура и като условия е достатъчно добра, за да позволи навлизането на такъв бизнес играч. Ако трябва да обобщя: очаквам много позитиви, както за ИТ производители като Lenovo, така и за местния бизнес, търговците и крайните клиенти“.

Лъчезар Стаменов, търговски директор CNSys:

„ALSO работи с всякакви партньори - по-големи и по-малки. Те ще получат доста повече възможности. Клиентите ще получат по-високо качество в комплексността на бизнеса, който става все по-сложен и по- глобален. Надявам се идването на глобални играчи в България да отвори страната към света.“

Ангел Иванов, управител Lirex High Tech:

„Складовата наличност винаги е била голям проблем за нас до сега. Ние искаме да бъдем по-бързи в доставките. Надявам се, че с навлизането на ALSO този проблем ще бъде решен и ние ще бъдем по- гъвкави, за да можем да отговаряме на желанията на клиентите си своевременно“.

Петър Иванов, изпълнителен директор на AmCham за България:

„Българският пазар е част от един общ пазар, който е Европейският и отдавна трябваше да има международни играчи на него. Навлизането на ALSO ще доведе една нова култура, нова конкуренция.“

Орлин Русев, директор канал продажби и партньори, Telelink Business Services:

„Telelink прави географска експанзия, която следва логиката на нашия бизнес, който в момента съществува в седем държави в региона. Трябва да надграждаме вече съществуващите възможности и да отркиваме нови заедно с АЛСО България.“

Вижте още:

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...