Индустрията на суперхраните търси опаковки, продукт на устойчиво производство

Индустрията на супер храните и естествените добавки показва постоянен растеж през последните пет години. Потребителите в световен мащаб търсят начини да се хранят здравословно без това да им коства прекалено много време. Очакванията са глобалният пазар на хранителни добавки да достигне стойност от над 230 милиарда долара до 2027 година. В България секторът също е в подем, размерът на местния пазар се равнява на около 50 – 60 млн. лв., а очакванията на производителите в сектора е той да нарасне двойно през следващите години.

Последните пазарни проучвания и наблюденията на производителите на опаковки сочат, че потребителите на здравословни храни и добавки се интересуват в детайли от съдържанието на продукта, в това число и каква е опаковката му. Тук идва значението на правилния избор на опаковката, която да бъде икономична, да съхранява качествата на продукта, практична и удобна за клиента и не на последно място да бъде произведена от устойчиво производство….

Обърнахме се към една от печатниците, водещ производител на опаковки за хранително- вкусовата промишленост и партньор на редица утвърдени български и чуждестранни компании – „Райт пак“. Основният вид, на който залагат компаниите от сектора на супер храните са т.нар. - гъвкави опаковки. Те се произвеждат по технологията ролен офсетов печат. Това са опаковките за протеинови барчета, сурови храни, здравословни снаксове и бисквитки, но също така и опаковките за хранителни добавки с цип /още популярни като „паучове“ или дойпак/.

Според експертите, гъвкавите опаковки са предпочитани от производителите на здравословни храни, защото съчетават отлично възможностите за детайлно и качествено изображение, бързина на производство, функционалност, но и най-вече, защото разходите за производство са по-ниски. При гъвкавите опаковки липсват първоначални разходи за плочи, които са задължителни за флексопечата. Това прави късите тиражи по-изгодни и позволява чести промени или модификации на дизайна.

Има и друг фактор, който следва производителите на супер храни да имат предвид и да комуникират към клиентите си – за тяхното производство се изразходват много по-малко ресурси. Те изискват по-малко материал, заемат по-малко място и имат по-ниско тегло, което намалява и разходите за транспортиране и съхранение.

В печатница „Райт Пак“ се работи целенасочено за въвеждане на все повече устойчиви практики за производството на опаковки. Инвестициите в ново оборудване, което намалява въглеродния отпечатък са над 4 млн. лева. По този начин може да се допълни концепцията на компаниите от сектора на супер храните за налагане на балансиран и здравословен начин на живот с мисъл за намаляване на вредните емисии и количеството изразходвана енергия.

 

Вижте още:

Събитието откри „Седмицата на еврото“ с фокус влизането на България в еврозоната.Асоциацията на банките в България (АББ) подкрепи Десетата юбилейна...