Откакто социалните мрежи станаха почти задължителна част от ежедневието на повечето хора, се появиха редица начини за реализиране на доходи от тях. Инфлуенсърството става все по-търсен от компаниите начин за промотиране на техните продукти и услуги, защото дадени личности имат ценна аудитория, която следи и запомня тяхното съдържание.
Има различни начини, по които един инфлуенсър може да печели – от спонсорство, през рекламно съдържание до директна продажба на стоки онлайн. Сумите, които популярните интернет „звезди“ получават за тяхното партньорство с различни компании, зависят от няколко фактора, сред които са броя на последователите им, ангажираността на потребителите, категорията на съдържанието, както и самата платформа. Трябва да отбележим, че е от изключителна важност не само крайният брой последователи на даден профил, а това колко от тях са реални хора, които са активни в мрежата и спомагат за разпространението на съдържанието. Често популярните профили са следвани от голям брой фалшиви акаунти (ботове), които са лесноразпознаваеми дори от компютърните алгоритми и не допринасят с нищо за повишаване на стойността и цената на дадена публикация.
По света и особено в САЩ инфлуенсърството е бизнес като всеки друг и понякога съвсем обикновени хора се занимават с него. Така например, лайфстайл коучът Алекса Колинс споделя, че по времето когато има малко над милион последователи, взема по 1000 долара за спонсорирана „история“ (от англ. story) в инстаграм. В същото време микроинфлуенсъри с няколко десетки хиляди последователи вземат по около 100 долара за сходна реклама.
Възможни са обаче и други примери. Инфлуенсъри, които се фокусират върху силно взаимодействие със своята интернет публика и отделят над 7 часа дневно за разработване на своите профили, със „скромната“ аудитория от 200 хиляди души, печелят средно по 5000 долара за публикация в инстаграм и 3000 долара за „история“.
Що се отнася до TikTok, за да печелят законно пари от платформата, потребителите трябва да са навършили 18 години, да имат поне 10 000 последователи и да са натрупали поне 100 000 гледания на видеоклиповете си през последните 30 дни. След като покрият тези критерии, те могат да кандидатстват за фонда за създатели на TikTok, който според различни данни изплаща между 2 и 4 цента за всеки 1000 гледания. Редица големи компании и известни брандове обаче биха платили значително повече на една влиятелна личност в TikTok, за да покаже техните продукти на своята аудитория. Така приходите от само едно видео могат лесно да достигнат няколко хиляди долара.
В YouTube 40 процента от каналите с милион абонати имат шестцифрени приходи годишно. Това е така, защото платформата плаща между 1 и 3 долара на всеки 1000 гледания. Потенциалът за печалба от видео в платформата обаче може много да нарасне въз основа на платени промоции и партньорство, както и от кратки реклами преди излъчването на видеоклипа.