Финансовото обезщетение е само част от грижата, която хората очакват от работодателя си при предсрочно освобождаване от работа. Все повече служители търсят смислена подкрепа, която да им помогне да продължат уверено напред в кариерния си път.
Това показват данните от ново проучване на Adecco България, проведено сред 580 респондента. 43% от анкетираните смятат, че най-важната подкрепа при неочаквана загуба на работа е помощта в намирането на нова позиция, почти равна по важност на финансовото обезщетение (44%).
Въпреки това, реалността показва, че едва 14% от участвалите в проучването някога са получавали предложение за кариерно консултиране от своя работодател.
Същевременно, над половината участници (56%) биха използвали услугите на кариерен консултант при търсене на нова професионална реализация.
„Предоставянето на кариерно консултиране при освобождаване не просто помага на служителя да се адаптира – то показва уважение, грижа и професионализъм. Дори когато отношенията между компанията и служителя приключат, усещането за справедливо отношение оставя дълготрайно положително впечатление. Служители, които са получили такава подкрепа, са по-склонни да останат позитивни към бившия си работодател, да го препоръчат и дори да се върнат да работят отново в компанията в бъдеще. Предлагането на подобна грижа от страна на компанията е много силен коз за работодателския имидж на организацията.“, коментира д-р Мария Янева, мениджър на LHH за България.
92% от анкетираните споделят още, че репутацията на компанията влияе върху решението им дали да кандидатстват за дадена позиция. Две трети от участниците в проучването са категорични, че не биха работили за работодател с лоша репутация, дори и при по-висока заплата. В тази връзка, грижата към служителите дори в труден момент се превръща в стратегически актив, който подобрява имиджа на компанията и улеснява бъдещия подбор на таланти.
Проучването на Adecco България показва още, че близо 1/5 от служителите са на мнение, че при предсрочно освобождаване могат веднага да си намерят нова работа. Над половината анкетирани (55%) очакват да им отнеме 2–3 месеца, а 27% – до 6 месеца. В този период кариерният консултант може да бъде ключов партньор, осигуряващ ориентация, увереност и по-бързо намиране на нова възможност.
„Кариерната консултация не е привилегия – тя е знак за уважение. И въпреки, че в България не е честа практика, ние сме осигурявали подобна услуга за служители от производството до висшия мениджмънт на компаниите. В свят, в който служителите търсят стойност, доверие и подкрепа, компаниите, които осигуряват не само компенсации, но и реална помощ в следващата професионална стъпка, печелят повече от добра репутация – те изграждат посланици.“, допълва Мария Янева.