SMART CITY 2018: Умният град е градът на хоратаСистеми за ефективно управление на ресурси, сензорни мрежи в умните градове, управление на големите бази данни, концепция за мобилни паркове и трансформиращи се градски пространства и още много проекти за SMART CITY бяха представени по време на Годишната конференция на b2b Media в Дома на Европа.

В годишната конференция SMART CITY 2018 лектори и представители на различни компании дискутираха решения за по-лесно и интелигентноградоустройство.

По време на панелна дискусия беше обсъдено как България се подготвя за концепцията на умните градове и сгради. Участниците се обединиха околомнението, че крайната цел на всеки градоустройствен проект би трябвало да бъде одобрението на жителите на града. 

По думите на арх. Борислав Игнатов, председател на УС на Камарата на архитектите в България, градското планиране трябва да разчита на обратната връзка от страна на жителите, а не само на изпълняването на годишни проекти и цели. 

Иван Велков, председател на Българската фасилити мениджмънт асоциация, заяви, че умният град е онзи, който дава най-много улеснения на своите жители. Отговорниците за градското планиране не бива да сегментират дейността си, а по-скоро всички сектори на градоустройството би следвало да работят заедно с една обща цел – грижа за жителите.

В презентацията си за Сензорните мрежи в умните градове Михаил-Ернесто Михайлов, специалист IoT в издраждане на Smart City решения, представи измерими начини за събирането на смет и подобряване на ефективността. По негови думи инициативата на столичните граждани за система за измерване на замърсяването на въздуха заслужава адмирации и в допълнение бяха изложени данни и проучвания по темата.

Стефан Малиновски, ръководител отдел "Интелигенти системи" в Телелинк сподели, че населението на земята расте, а с него се увеличават и предизвикателствата пред градското планиране и управление. Той представирешение за интегриране и добавяне на аналитики. По този начин големите обеми от информация в градовете ще бъдат обработвани по-ефективно в полза на жителите. Бяха представени разработки на софтуер за управление на билетна система в Стара Загора, на система за умно паркиране в град Варна, на контролен център на трафика в София, както и ситемата Aware, проследяваща настоящата ситуация в пътната обстановка на столицата.

Ланд.арх.Иван Мустаков, съосновател на LANDSCAPE DESIGN STUDIO, представиBOXSCAPE – концепция за мобилни паркове и трансформиращи се градски пространства. Проектът за градски пространства е с тристранна структура – зелена, синя и социална, като чрез него градската среда ще бъде ревитализирана с цел получаване на синергична зелена система в София. Бяха представени разработки за две локации в града – отсечка от бившата линия на трамвай №6 и паркът пред резиденция „Бояна“. По думите на г-н Мустаков зеленото не е единственото решение, но няма решение без зелено.

Как съвременните технологии влизат в услуга на ВиК операторите разкриха Красимир Кръстев, старши мениджър „Контролен център“, "Софийска вода", и Петко Петков, мениджър „Проекти“, Глобъл Систем Солюшънс. Екипът представи настоящата работа на „Софийска вода“ и посочи, че необходимостта от дигитализация е довела до разработването на ПЕГАС – система за ефективно управление на ресурси и екипи.По техни думи до момента системата постига завидни резултати и е довела до множество ползи, спестявания и улеснения – нещо, от което всеки умен град има нужда.

Христо Алексиев, главен изпълнителен директор на Плейграунд енерджи, сподели детайли относно разработването на умни детски площадки. Плейграунд енерджи има за цел не само да създаде безопасни и увлекателни съоръжения за деца, но и да предизвика родителите им да прекарват време навън. Крайната цел на всеки бизнес и услуга би трябвало да бъде човекът и затова детските площадки, както всеки останал елемент на умната градска среда, трябва да предлага удобство, комфорт и безопасност.

Любка Александрова, мениджър Бизнес развитие InsightAirакцентира върху важността на чистия въздух. 90% от времето на хората е прекарано в затворени помещения и следва качеството на въздуха да е приоритет във всеки дом и на всяко работно място.

Вижте още:

• Застрахователният сегмент е разделен регионално според пазарите, на които Generali оперира• Уди Брадфорд (Woody Bradford) ще заеме позицията на...