Събраните средства ще доразвият технологията на CleanJoule за производство на икономически по-изгодно устойчиво авиационно гориво; инвеститорите включват Indigo Partners, GenZero, Cleanhill Partners, Frontier Airlines, Wizz Air и Volaris.
CleanJoule, старт-ъп компания със седалище в САЩ, фокусирана върху производството на устойчиво авиационно гориво (SAF), обяви инвестиционен кръг от 50 млн. щатски долара, ръководен от Indigo Partners, частна инвестиционна компания, базирана в САЩ. Кръгът също така включва участие на GenZero, Temasek – базираната в Сингапур и фокусирана върху декарбонизацията компания за инвестиционна платформа, Cleanhill Partners – базирана в САЩ частна инвестиционна компания, развиваща дейност в областта на декарбонизацията, и три авиокомпании – базираната в САЩ Frontier Airlines, базираната в Европа Wizz Air и базираната в Мексико Volaris. Средствата, набрани от кръга, ще подкрепят по-нататъшното развитие на технологията на CleanJoule за икономически по-изгодното производство на високоефективен SAF от селскостопански остатъци и друга отпадъчна биомаса.
Инвестицията бележи важен момент в глобалните усилия за намаляване на въглеродните емисии и осъществяването на значими действия в областта на климата. Според Международната асоциация за въздушен транспорт SAF – биогориво, използвано за задвижване на търговски самолети, но с по-малък въглероден отпечатък, може потенциално да допринесе за намаляването с до 65% на емисиите, необходими на авиационния сектор за постигане на нулева нетна стойност до 2050 г. В зависимост от суровините и технологиите, използвани за производството му, SAF може да намали драстично емисиите на парникови газове през целия жизнен цикъл в сравнение с конвенционалното реактивно гориво.
Като част от инвестицията на консорциума, Wizz Air, Frontier Airlines и Volaris са подписали споразумения за закупуване на до 90 милиона галона устойчиво авиационно гориво, а ръководителите на Indigo Partners ще получат и място в борда на директорите на CleanJoule.
Д-р Мукунд Каранджикар, съосновател и главен изпълнителен директор на CleanJoule, коментира: „Авиационната индустрия представлява ключов сектор в процеса по намаляването на въглеродните емисии. Алтернативните устойчиви горива са от решаващо значение за нас да поведем промяната в тази посока. С напредването на комерсиализацията на нашата горивна технология CleanJoule е в добра позиция да увеличи предлагането на SAF на пазара и да скъси времето за преминаване към по-екологична авиационна индустрия. Горди сме, че имаме подкрепата на нашите нови партньори, които не само споделят нашата мисия, но и са избрали да вложат своя капитал и доверие в нас, за да стимулираме трансформацията на авиацията в световен мащаб.“
Бил Франке, управляващ партньор на Indigo Partners, сподели: „Indigo Partners и авиокомпаниите от портфолиото ѝ са ангажирани с декарбонизацията на въздушния транспорт, а инвестицията в CleanJoule ще увеличи предлагането на SAF в индустрията. Дружеството е разработило уникална технология за преобразуване на широко разпространени суровини в устойчиво авиационно гориво със забележителна ефективност. Вярваме, че CleanJoule ще бъде ключов играч в декарбонизацията на авиационната индустрия.“
Фредерик Тео, главен изпълнителен директор на GenZero, казва: „Декарбонизацията на авиацията изисква решения, които трябва да бъдат въведени в световен мащаб. Горивната технология на CleanJoule разчита на широкодостъпна суровина – селскостопански отпадъци за производство на устойчиво биогориво, което може да бъде по-икономично и по-ефективно. Нейният уникален подход също така позволява по-високи нива на заместване на конвенционалното авиационно гориво, като по този начин се постига по-голямо въздействие върху процеса на декарбонизация. Радваме се, че можем да подкрепим CleanJoule, за да постигнем по-бързо внедряване на SAF в световен мащаб.“
Аш Упадхяя и Ракеш Уилсън, управляващи партньори на Cleanhill Partners, коментираха: „Развълнувани сме да разширим партньорството си с CleanJoule. Като едни от първите инвеститори в компанията, ние признахме високата стойност на нейната технологията и подход. Очакваме с нетърпение следващите стъпки към ускоряване на комерсиализацията на новата SAF технология.“