Асоциацията на собствениците на бизнес сгради, болниците „Св. Ана“ и „Софиямед“, хотелите „Новотел“ и „Метрополитън“, офис комплексът „Мегапарк“, както общности на граждани,  които живеят и работят в няколко югоизточни квартала на столицата, излъчиха своите аргументирани позиции във връзка с проекта за изменение на Общия устройствен план на Столична община, приет с Решение № 960/2009 г. на МС, за разширяване на съществуващите линии на „Софийски метрополитен“.

Гражданите настояват за изграждането на разклонение на „Трети метродиаметър“ на Софийското метро с обхват от бул. „Евлоги Георгиев" при Военната академия „Г.С. Раковски“ по ул. „Гео Милев“, бул. „Асен Йорданов“, пред МФСЗ „Арена Армеец София“, по бул. „Цариградско шосе“ до пътния възел на бул. „Цариградско шосе“ с ул. „проф. Петър Мутафчиев“.

Всяка от организациите и общностите е входирала собствено писмо до главния архитект на София Здравко Здравков.

„В нашата позиция до главния архитект на София излагаме ясни и категорични аргументи, които да не оставят никакво съмнение в обществените ползи по осъществяването на проекта. Изразяваме своята категорична подкрепа за изпълнението на първоначално заложените параметри по осъществяването на проекта за изграждане на разклонение на „Трети метродиаметър“ на „Софийски метрополитен“, който е изцяло съобразен с обществените нужди и интереси“, изтъкна Таня Косева-Бошова, председател на Асоциацията на собствениците на бизнес сгради.

Ето и накратко основните аргументи на гражданите и организациите:

    • Включването в обсега на метрото на квартали с голям брой жители, на важни обществени сгради и обекти.

    • Тук се намират големи болници като „Св. Ана“ и УМБАЛ „Софиямед“ Блок 2.

    • Разширението на метрото ще улесни и съкрати времето за достъп до бизнес район със значителен брой работни места и посетители.

    • Задръстванията по „Цариградско шосе“ се превърнаха в хроничен проблем, който изисква решение.  

Съвсем основателно е да очакваме, че ще бъде одобрено изграждането на разклонение на „Трети метродиаметър“ – едно разумно и екологосъобразно решение за трафика по „Цариградско шосе“. Такъв положителен изход от обществената дискусия ще бъде и нов, окуражителен принос към гражданското общество у нас.

Вижте още:

15-годишните ученици в България са с по-ниски очаквания за завършване на висше образование или за заемане на ръководна позиция спрямо връстниците си по...