СофтУни официално стъпи на международната сцена след обявяването на старта на инициативата в Малайзия и Филипините, превръщайки се в първата българска образователна институция в сферата на ИТ и дигиталните технологии, която излиза извън пределите на България
СофтУни излиза на международния пазар, като първите страни, на които се спира организацията са Малайзия и Филипините. Динамичният растеж на ИТ сектора, липсата на качествени и достъпни обучения и нарастващото търсене на квалифицирани кадри са сред водещите причини организацията да стартира обучения в двете страни.
Образователният гигaнт планира да обучи над 40 000 програмисти на територията на двете дестинации в рамките на следващите 5 години.Обученията ще започнат още през месец май с безплатен курс “Programming Basics”, подходящ за начинаещи. Над 200 ще е общият брой на безплатните курсове, планирани да се проведат в двете страни в рамките на петгодишен период.
Курсът от обучения ще репликира успешната програма по Софтуерно инженерство на организацията с опция за избор между 4 професионални направления – C#, Java, JavaScript и Python Development. Програмата е разбратена с прякото участие на компаниите от ИТ сектора, като основно се
използва модела „учене чрез правене“. Участниците в програмата ще имат всички необходими знания и умения, за да стартират работа до 1-1,5 г. и да завършат програмата в рамките на 2 години. Курсистите с най-добри резултати ще могат да се възползват от стипендиантски програми и от кариерно съдействие.
По повод успешния старт на проекта в чужбина изпълнителният директор Иван Ненков коментира:
„Целта ни е да реализираме успешния модел на СофтУни първо в страните, които имат най-голяма нужда от него – дестинации с потенциал в развитието на ИТ технологиите, с бързо развиващ се технологичен сектор и образователни системи, които не успяват да се адаптират достатъчно бързо и да отговорят на нуждите на бизнеса, поради което се създава пропаст между търсенето и предлагането на качествени кадри. Основна цел на СофтУни е да изгражда мост над тази пропаст. Вече го правим много успешно в България, а сега целим да повторим този успех и в много други пазари, приличащи на нашия в това отношение. Такива дестинации са Малайзия и Филипините – страни, които са световни лидери в аутсорсинг усулите в сферата на ИТ технологиите, в които има много голям и растящ дефицит на такъв тип кадри и липса на адекватни решения от страна на местните образователни институции. Съвсем скоро планираме да отправим поглед и към по-близки дестинации, като Румъния и Полша, които се характеризират със същите черти, що се отнася до търсене и предлагане на качествени ИТ кадри.“
В България СофтУни се утвърждава като пазарен лидер, обучавайки над 150 000 хиляди човека през последните 5 години в различните си обучителни програми и курсове в сферата на програмирането, хардуерните технологии, дигиталния маркетинг и криейтив, обучавайки деца, ученици и възрастни, които придобиват нова професия или награждат уменията си.