20% от банковия бизнес преминава в дигитална средаТези цифри посочи Кристоф Де Мил, иновационен лидер на ОББ и KBC Груп в България. Той взе участие в дискусионния панел „Развиващи се финансови услуги в ерата на технологиите“ по време на годишния финансов форум NEXT DIFI 2021, организиран от b2b Media.
 
„Имаме наблюдения, че 20% от нашия бизнес преминава в дигитална среда. Този процент определено ще се увеличава. Но междувременно нека го погледнем от другата страна – това означава, че останалите 80% от клиентите ни не избират дигитални канали. Тук ние, като банков сектор, запазваме голямото си предимство пред т.нар. fintech и bigtech компании – запазваме личното отношение и консултация, които много клиенти все още искат и продължават да търсят в личен контакт. От друга страна, доста често виждаме fintech компании като доставчици на единични решения – били те разплащателни или кредитни, а ние като банка предлагаме консултация за множество продукти. Можем да дадем съвети на клиентите си спрямо сложността на техните нужди – и всичко това на едно място“, заяви Де Мил.

В панела „Актуалните тенденции във финансовите услуги, иновативни технологии, новите играчи и трансформираните бизнес модели“ Мартин Богданов, който е изпълнителен директор на Paysera България, сподели за предизвикателствата на Open Banking пред Финтех сектора. „В много традиционни финансови институции все още не са осъзнали, че Open Banking като тип услуга може да бъде допълнителен канал за приходи за тях. Все още го разглеждат като продукт, който трябва да направят, защото регулаторът така е казал“ – каза Богданов. Той посочи още, че засега отвореното банкиране не е популярно сред потребителите в България и Румъния и че търговските банки трудно могат да се приспособят към по-гъвкавия начин на работа, характерен за финтех компаниите, заради вече съществуващите интегрирани сложни системи.

Според Стефан Петков, старши мениджър Дигитална трансформация в UniCredit Bulbank „успехът на дигиталната трансформация е във философията на компанията и отговорното реализиране на процесите от край-до-край“.

Лидия Витанова, директор маркетинг в Crediport сподели, че финансовия сектор в България е изключително конкурентен, тъй като при около 5 милиона души активно население има над 25 банки, над 50 застрахователни дружества и над 200 фирми за бързи кредити. В крайна сметка всяка една от тези компании е развила собствена клонова мрежа, но дигиталните възможности биха могли да играят ключова роля за ориентирането на клиентите в подобна система, какъвто пример дава Витанова с услугите на Crediport.

Подобна теза застъпи и Лина Върбанова – началник отдел CRM в пощенска банка, която постави въпроса за това, че огромна част от света около нас може да се дигитализира във вид на компютърни данни и чрез машинно обучение изкуственият интелект да придобие възможността да борави с тези данни.

20% от банковия бизнес преминава в дигитална среда

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...