Днес бизнесите разбират важността на предоставянето на изключително клиентско изживяване (CX) като стратегически приоритет. Преживяването на служителите (EX) обаче е също толкова важно, но често все още пренебрегвано. Скорошно проучване на Gartner установява, че само 13% от служителите са напълно доволни от своите EX. Други изследвания показват, че 70% от служителите смятат, че EX пряко влияе върху тяхната производителност, а организациите с добри EX имат 41% по-нисък процент на текучество.
С революционните технологии като изкуствения интелект, които разтърсват пазарите на работни места и умения, предлагането на преживяване, съобразено с привличането на жизненоважни таланти, е приоритет за всеки бизнес. Много от грешките се свеждат до това, че EX не се третира като стратегически приоритет.
Не е лесно за натоварените HR отдели да се справят с всички тези промени, но когато не го правят, те могат да се окажат заседнали с неефективни, остарели ръчни процеси, които създават стрес и фрустрация за служителите. Инструментите за изкуствен интелект и автоматизация могат да помогнат на отделите по човешки ресурси да подобрят достъпа до информация или да създадат персонализирани пътища за кариерно развитие. Това им позволява също така да използват анализи , които по-точно прогнозират ангажираността и задържането на служители, така че да могат да предприемат проактивни, а не реактивни мерки, за да им повлияят.
Прекомерно автоматизиране на преживяването на служителите
От друга страна, изкуственият интелект все още представлява огромен брой предизвикателства, особено когато е смесен с хора. И докато много компании ще направят грешката да инвестират недостатъчно, също толкова много, за съжаление, ще го използват по начини, които са потенциално вредни.
Въпреки че HR чатботовете, автоматизираните инструменти за обратна връзка и порталите за самообслужване могат да подобрят EX, те могат да имат обратен ефект, ако лишат служителите от достъп до смислена комуникация с хора, които действително могат да решат проблемите им. Това е двойно по-вярно, когато става въпрос за чувствителни въпроси като здраве, кариерно развитие и проблеми с представянето.
Посланието тук? Ако ще използвате изкуствен интелект за управление на EX, уверете се, че го правите правилно. Това означава да постигнете баланс между автоматизация и човешко взаимодействие.
Неспособност да се предложат възможности за личностно развитие
Това е от решаващо значение както за задържането на съществуващите служители, така и за привличането на нови таланти. Технологиите бързо променят индустриите, но работната сила се нуждае от обучени и квалифицирани служители, за да се възползва от това. Предлагането на планиране на кариерното развитие, повишаване на квалификацията и преквалификация, насочени към овластяване на хората да използват технологии, помага на хората да чувстват, че инвестират в собственото си бъдеще, като се придържат към бизнеса.
Днес хората се притесняват, че работните им места може да станат излишни поради изкуствения интелект или че няма да имат уменията да се справят с вълните на дигиталната трансформация. Въпреки това много компании не успяват да предложат структурирана подкрепа и възможности за развитие. Без тях, най-добрите таланти ще ги търсят другаде. Инвестирането в кариерно развитие значително ще подобри EX и ще намали текучеството.
Неизмерване на бившата възвръщаемост на инвестициите (EX ROI)
Инвестирането в EX инициативи без ясен план или етапи за измерване на успеха рискува да доведе до прахосване на пари, без да доведе до осезаеми ползи.
От друга страна, проследяването и демонстрирането на възвръщаемостта на инвестициите улеснява изграждането на бизнес аргументи за по-нататъшни EX инициативи. Това дава на бизнес лидерите увереност, че вземането на EX решения се основава на твърди данни и осезаеми резултати.
Пренебрегване на психичното здраве и благополучие на служителите
Стресът и прегарянето на работното място са на най-високо ниво за всички времена. Всъщност, Световната здравна организация съобщава, че икономиката на САЩ губи 1 трилион долара всяка година поради загуба на производителност, причинена от депресия и тревожност.
Неосигуряването на безопасна, сигурна, подкрепяща и здравословна работна среда за служителите означава по-високи нива на отсъствия от работа, по-ниска производителност и понижен морал. Проактивното справяне с тези проблеми чрез политики за здраве и благополучие, насърчаване на здравословен баланс между работа и личен живот, въвеждане на гъвкави работни условия и осигуряване на достъп до психично здравеопазване, като например консултиране или управление на стреса, когато е необходимо, ще има значително положително въздействие върху EX.