Социалното пазаруване бързо измества класическата електронна търговия

Gen Z и Millennials все повече проучват и купуват продукти чрез социалните медии, както и чрез платформи за виртуално пазаруване, игри и автоматизирана реалност. В резултат на това т.нар. социално пазаруване е на път да изпревари класическата електронна търговия, оказвайки натиск върху марките, които са изправени пред промени в комуникацията си с потребителите.

Как се държат купувачите и какви са последиците за марките, социалните медийни платформи и търговските обекти?


Констатациите на доклада „The Rise of Social Shopping“ показват, че социалното пазаруване бързо измества електронната търговия. Резултатите сочат, че всеки четвърти човек днес скролва, за да пазарува. Сред купувачите в социалните мрежи 80% казват, че правят покупка два пъти месечно, а 73% очакват да купуват поне веднъж месечно през следващата година, като Millennials най-вероятно ще бъдат чести пазаруващи. Тези, които в момента не пазаруват в социалните мрежи, са отворени и готови за това: 75% от Gen Z, 76% от Millennials и 61% от Gen X се чувстват комфортно да пазаруват в социалните медии. Следователно маркетолозите трябва да се вписват все повече в тези платформи, за да се свържат с клиентите и да генерират допълнителни приходи.

Освен най-младото пълнолетно поколение Gen Z, Millennials и Gen X също пренасочват навиците си за онлайн пазаруване към социални платформи, включително TikTok, Pinterest, Snapchat, Facebook и Instagram. В допълнение към пазаруването на живо, платформи за игри като Twitch и Roblox вече свързват марки с купувачи.

Повече от половината продукти, закупени чрез тези платформи, са с търговска марка и обхващат различни категории. Над 40% включват облекло, красота, електроника и лична хигиена. Импулсните покупки също са големи, включително на актуални и сезонни продукти.

Пазарните възможности са все по-големи

Приходите от социална търговия се предвижда да достигнат 6,2 трилиона долара в световен мащаб до 2030 г. Instagram, Facebook, YouTube и TikTok вече са интегрирали пазаруването в своето потребителско изживяване и все повече марки се намесват, за да генерират продажби. Повече от 72% от пазаруващите в социалните мрежи казват, че биха могли да заменят поне част от пазаруването си онлайн със социално пазаруване.

Най-голямата пречка пред по-широкото приемане обаче са измамниците и надеждността на онлайн пазаруването. Затова маркетолозите все повече инвестират в насърчаването на безопасността в своите марки.
„Свидетели сме на една от най-радикалните промени в поведението, които сме виждали след приемането на електронната търговия“, казва Джордж Мусли, главен бизнес директор в Night Market.

„Социалното пазаруване обещава динамично, персонализирано изживяване, което може да съкрати маркетинговата фуния и да размие границите между онлайн и офлайн търговията на дребно.“, допълва той.

Днес игровите изживявания вече оказват влияние, особено сред Милениалите

Въпреки съобщенията, че въвеждането на TikTok Shop ще доведе до края на приложението, хората не са съгласни. Само 12% от „социалните пазаруващи“ са съгласни, че пазаруването на места като TikTok прави социалните медии по-малко забавни.

Предаването на живо и виртуалното пазаруване също са нови канали за търговия.

Сред купувачите в социалните мрежи 58% от Millennials са пазарували от предаване на живо и биха го направили отново, а 56% от Gen X са готови да опитат. Това важи и за виртуалното пазаруване, като 48% от Милениалите планират да направят това отново, а 40% от Gen X са положително настроени. Тези нови пътища могат да доведат до допълнителни продажби за търговците, които рекламират своите марки по нови начини.

Купувачите виждат социалната търговия и като начин за подкрепа на малкия бизнес, насърчаване на общността и на социалното благо, докато социалните купувачи допълнително я свързват с одобрения и персонализирани препоръки. Партньорствата с инфлуенсъри, актуалните хаштагове и сезонните продукти също са все по-популярен инструмент за реклама за продукти и услуги.

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...