Логистичната компания cargo-partner с рекорден оборот от 1,8 милиарда евро през 2021 г.

Сериозните ръстове в сектор транспорт и  логистика са позитивен знак за активността на целия бизнес

В динамичната пазарна среда през 2021 г. cargo-partner регистрира значително увеличение на оборота, както и ръст в обемите при всички транспортни модалностиТенденцията за успех и растеж се проявява и чрезразширяването на глобалната мрежа от офиси и увеличаването наскладовитекапацитети.

Максимата „стабилност и гъвкавост в трудните времена“ е основата за успеха на cargo-partner през 2021 г. След като за първи път през 2020 г. надхвърли оборот от милиард евро, международният логистичен доставчик отбеляза още по-голямо увеличение през изминалата година. В сравнение с предишния период оборотът на компанията се е увеличил със 72% и през 2021 г. е достигнал над 1,8 милиарда евро.

Иновативни решения и разширяване на мрежата

Главният изпълнителен директор Щефан Краутер е удовлетворен от резултата: „Осъзнахме рано какво ще е от значение в  периода на COVID кризата и реагирахме изключително бързо при адаптирането на процесите си и нашето портфолиото от услуги.  Допълнително засилихме присъствието си в Централна и Източна Европа, както и в Азия. Включихме се в нови стратегически пазари чрез отваряне на офиси в Обединеното кралство, Гърция, Северна Македония, Австралия и Индонезия. Ние отиваме там, където нашите клиенти имат нужда от нас, фокусирайки се върху устойчивия растеж на компанията и върху развитието на дългосрочните ни взаимоотношения с клиентите.”

ЖП сервизът на cargo-partner обслужи 15 000 цели контейнера през изминалата година – почти 40% повече в сравнение с 2020 г. Обемът на групажните железопътни пратки нарасна от 66 000 на 110 000 m³. В момента, когато ЖП услугата по „Новия път на коприната“ е преустановена поради конфликта в Украйна, cargo-partner предоставя много добра алтернатива чрез услугата Adria Express Service за пратки между Азия и Копер, както и персонализирани чартърни решения. Въпреки напрегнатата пазарна ситуация морските превози също достигнаха рекордно ниво от 318 000 TEU през 2021 г.

Бум на въздушните превози и растеж на автомобилния транспорт и складовата логистика Логистичният доставчик постигна ръст във всички модалности по отношение на обема и все пак най-големият двигател на оборотите бяха високите навла за транспорт. Най-силен ръст в обемите се наблюдава при въздушните превози, където количеството нарасна от 180 000 тона до близо 240 000 тона през 2021 г. Това увеличение от 32% се дължи главно на широката гама от чартърни и експресни решения на компанията.

Разширената гама от автомобилни транспортни и складови услуги на cargo-partner допринесе за ръст от 19,3% в сегмента на автотранспорта и логистиката през 2021 г. Складовитеплощи, оперирани от cargo-partner на глобално ниво, се увеличиха от 260 000 m² на 280 000 m². cargo-partner инвестира в нови складови капацитети в Германия , Хърватия, Словения, Китай и Тайланд и в други страни. Разбира се, този ръст се отразява и на броя на служителите: cargo-partner нае повече от 500 нови служители през 2021 г. и в момента в компанията работят 3900 души в 40 държави. 

Резултатите за българския клон на cargo-partner

Българския клон на cargo-partner също отчете положителни резултати в оборота си. Устойчивият стабилен растеж е водеща цел в политиката за развитие на компанията. През 2021 г. е достигнат оборот от 32 млн евро – 37% повече от предходната 2020 г., когато резултатите бяха сериозно повлияни от COVID пандемията.  Освен покачените навла на транспортните стоки, оборотът е следствие и от повишения брой пратки във всички модалности. За сравнение през 2021 г. пратките са 28 000, а през 2020 г. са били с 15% по-малко. През последните 4 години cargo-partner е фокусирана върху развитието и предлагането на цялостно логистично обслужване. „Тази година също се очаква да бъде предизвикателна за логистичния бранш, но ние сме готови с нови индивидуални решения за нуждите на клиентите ни“, споделя Димчо Димчев, управител на cargo-partner България.

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...