Тенденциите в технологиите за пътуване: автоматизация, адаптация и дигитализация

Туристическата индустрия претърпява голяма технологична трансформация с нарастването на автоматизацията и дигитализацията. Въпреки това все още трябва да се отговори на редица предизвикателства, особено в сектора на наземния транспорт, който е най-слабо дигитализираният. По всичко личи обаче, че бъдещето на технологиите за пътуване ще бъде ориентирано към системи, които позволяват на потребителите да планират всички аспекти на своите пътувания виртуално за максимално удобно и безпроблемно изживяване.

Ноам Тоистър, съосновател и главен изпълнителен директор на Travelier, казва, че от обработката и превода на различни езици до услугите на чатботове и задвижваните от ИИ хотелски стаи, технологиите все повече се интегрират в туристическите услуги, за да осигурят персонализирано ангажиране на клиентите и да подобрят свързаността между всички сектори.
Като се има предвид, че някои хора вече позволяват на изкуствен интелект да обмисля и решава къде ще пътуват и дори да планира пълните им маршрути, става все по-ясно, че генеративната AI революция няма да подмине туристическата индустрия.

Въпреки че тези автоматизирани инструменти все още се нуждаят от уникалното преживяване от реалния живот и специфичните познания на професионалистите в областта на пътуванията, има много начини технологиите да бъде включени в съществуващите туристически услуги. С интелигентно внедряване генеративният ИИ може да помогне за персонализирано ангажиране на клиентите, което е от изключителна важност.

Няколко години преди изкуственият интелект да достигне до обществеността, техническите инструменти и автоматизацията вече са изиграли жизненоважна роля в растежа на туризма. Например обработката на естествен език (NLP) – технологията, прилагана при чатботове, се използва широко в индустрията, като помага за облекчаване на претоварените служители за обслужване на клиенти и осигурява по-бързо време за реакция.

Възможностите за превод и автоматизация на NLP могат да се използват и в други услуги за пътуване и туризъм – заявления за визи, услуги за документация и превод, позволяващи на туристите да общуват с местните жители. Съществуват и базирани на AI хотелски стаи, които разбират гласови команди, както и многоезични чатботове за безпроблемна комуникация и услуги за поддръжка. В бъдеще ИИ може да бъде обучаван да доставя индивидуално съобразено съдържание, да отговаря и да се учи от запитвания на клиенти и да създава персонализирани маркетингови съобщения.

Въпреки големия напредък, в момента остават някои ограничения, като един от най-големите е липсата на актуални данни. Работно време, наличност, пренаселеност, съображения за безопасност и безброй други фактори винаги се променят на всяко място, така че е трудно да се планира пътуване без да се отчитат данните в реално време. Те трябва да се събират външно и редовно да се актуализират, за да се осигурят надеждни отговори на запитванията на потребителите.

Друг недостатък е, че в сегашното си състояние възможностите на ИИ нямат точност и ефективност на всеки език, различен от английски, което води до неизчислим брой пропуснати възможности за глобално ориентирани бизнеси и международни пътници.

Едно решение на тези предизвикателства е предстоящото внедряване на разнообразни плъгини на ChatGPT към популярни платформи, като Expedia и Kayak. Чрез тези плъгини OpenAI не само ще се учи от активността на потребителя на даден сайт за пътуване или платформа на доставчик, но също така безпроблемно ще даде възможност на пътниците да използват

ChatGPT за организиране на полети, хотели, дейности и коли под наем.

За съжаление, това не е случаят с локализираните морски и наземни пътувания, т.е. автобуси, фериботи и влакове, представляващи последния недигитализиран сектор във веригата на стойността на пътуванията. Докато 50% от самолетните билети и хотелските резервации се купуват онлайн, при наземния и морския транспорт процентът остава под 15%. Безброй предизвикателства поддържат този подсектор изключително фрагментиран. Много местни доставчици на такъв транспорт все още използват писалка и хартия или остарели наследени системи, което усложнява способността на пътниците да резервират билети удобно. И тъй като тези доставчици са много по-локализирани (т.е.работят повече като малки предприятия, отколкото като големи институции), рядко има интуитивен начин за пътниците да централизират своите ангажименти.

Поради това бъдещето на технологиите за пътуване ще трябва да се изгради върху дигитална взаимосвързаност, по-специално приемането и интегрирането на холистични системи, които позволяват на потребителите да планират всички аспекти на своите пътувания виртуално, от началото до края. За щастие, както видяхме с разпространението на NLP chatbots и нарастващата роля на генеративния AI в различни области, дигитализацията също се увеличава в туристическия сектор – но все още има дълъг път, преди да стигнем до крайната дестинация. Необходим е стратегически поглед към взаимосвързаността, така че бъдещите пътешественици да могат по-малко да претърсват уебсайтове и повече да обикалят света.

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...