https://digital4sofia.com/

Henkel отбелязва развитие на продажбите в съответ- ствие с очакванията, докато рентабилността остава силна
Продажби на групата: около 5,2 млрд. евро; органично развитие -1,0% 

▪ 
Лепилни технологии: положителен органичен ръст на продажбите от 1,1% с положително развитие на обема въпреки предизвикателната среда

▪ 
Потребителски марки: органично развитие на продажбите от -3,5%; обеми,  повлияни от потиснатото потребителско търсене и предизвикателствата на веригата на доставки

▪ 
Продажбата на бизнеса сритейлмарки в Северна Америка приключи – изпълнена е стратегическата програма за оптимизация на портфолиото от потребителски марки 

▪ 
Перспективите за фискалната 2025 г. остават непроменени въпреки повишената пазарна волатилност:

– 
Ръст на органичните продажби: 1,5 до 3,5%

– 
Коригирана възвръщаемост на продажбите: 14,0 до 15,5%

– 
Коригирана печалба на привилегирована акция (EPS): увеличение в диапазона от ниски до високи едноцифрени проценти (при постоянни обменни курсове)

Henkel отчете консолидирани продажби от около 5,2 млрд.евро през първото тримесечие на 2025 г. в сравнение с около 5,3 млрд. евро за същото тримесечие на миналата година. Органичните продажбиса намалели с -1,0% в сравнение със същото тримесечие на предходната годинаРезултатът се дължи основно на предизвикателствата на геополитическата и макроикономическа среда, които се засилиха значително от началото на годината. Това се отрази както на промишленототърсене, така и на потребителските нагласи – особено в Северна Америка. Независимо от това органичните продажби в бизнес подразделението „Лепилни технологии“ се увеличиха благодарение на балансиран микс от цени и обеми. Както се очакваше, продажбите бяха по-нискиот предходната година в подразделението „Потребителски марки“ поради сходни причини, както и поради предизвикателства във веригата на доставки.

„Както заявихме през март, когато публикувахме данните си за цялата 2024 г., продажбите през новата фискална година 
имаха доста слаб старт. В същото време продължихме да поддържаме силни брутни маржове и маржове на печалбата преди лихви и данъци, а освен това не спирахме да работим последователно и успешно по изпълнението на своята стратегическа програма за растеж. Приключихме продажбата на бизнеса с ритейл марки в Северна Америка по-рано от очакваното, като по този начин завършихме с успех програмата за оптимизация на портфолиото в нашето бизнес подразделение„Потребителски марки“, което обявихме в началото на 2022 г. Това означава, че сега можем да съсредоточим цялото си внимание върху разрастването на бизнеса ни с маркови потребителски стоки с интегриране на иновации, включващи технологии, които предлагат значителна добавена стойност на потребителите“посочиизпълнителният директор на Henkel Карстен Кнобел. 

„Волатилността и несигурността на световните пазари значително нараснаха от началото на годината. Целите, определени за текущата фискална година, остават непроменени – ние очакваме по-нататъшен органичен ръст на продажбите и постепенно подобряване на приходите през 2025 г. Очакваме също по-силно второ полугодие, като за това ще допринесат иновациите, които ще въведем на пазара, както и непрекъснатитеинвестиции в нашите марки. В същото време очакваме сериозни брутни и EBIT маржове. Развитието на ситуацията, което наблюдаваме през първите три месеца на текущата фискална година, е знак, че сме на прав път в това отношение. То показва, че имаме ясна и последователно прилагана стратегия и че изпълняваме обещанията си, каза още той. 

Henkel отбелязва развитие на продажбите в съответ- ствие с очакванията, докато рентабилността остава силна 

Положителн
ият резултат за първото тримесечие при органичните продажби в бизнес подразделението„Адхезивни технологии“ се дължи главно на силния растеж в бизнес направлението „Мобилност и електроника“. Спадът в органичните продажбив подразделението„Потребителски марки“се дължи по-специално на песимистичните нагласи на потребителитенамаляването на наличностите и предизвикателствата във веригата на доставки.

Продажбени резултати на Групата

Продажбите на Групатапрез първото тримесечие на 2025 г. възлизат на 5,242 млрдевро, което еноминално намаление с -1.4% в сравнение с тримесечието на предходната година (5,317 млрд. евро). Органично (т.е. коригираноспрямо валутни разлики и придобивания/продажби), продажбите намаляват с -1,0%. Това развитие беше очаквано и отразява настоящата предизвикателна геополитическа и макроикономическа среда, която засяга както промишленото търсене, така и потребителските нагласи – особено в Северна Америка. Докато органичните продажби на ниво Група бяха подкрепени от положителен ценови компонент, обемите бяха под нивото от предходната година. Придобиванията/продажбите водят до1,1-процентно увеличение на продажбите. Обратно, валутните разлики са имали отрицателно въздействие върху резултатите от продажбите в размер на -1,4%.

Henkel отбелязва развитие на продажбите в съответ- ствие с очакванията, докато рентабилността остава силна  

За първото тримесечие ръстът на органичните продажбив региона на Европа възлиза на -2,0%. В региона наIMEA (Европа, Близкия изток и Африка) продажбите са се увеличили органично с 4,6%Органичните продажби в Северна Америка са отрицателни:-5,6%. В Латинска Америкаорганичните продажби са с1,5 с процент над тези от същото тримесечиена предходната годинаАзиатско-тихоокеанският регион постигна органичен ръст на продажбите от 3,6%.

Ефективност на продажбите на подразделение „Лепилнитехнологии“

През първото тримесечие на 2025 г. бизнес подразделението „Лепилни технологии“ генерира продажби в размер на 2,715 млрд. евро, което представлява номинално увеличение от 1,4% в сравнение с предходното тримесечие (2,677 млрд. евро). Органично (т.е. коригираноспрямо валутни разлики и придобивания/продажби) продажбите се увеличават с 1,1% в сравнение с първото тримесечие на 2024 г. И цената, и обемите показват положително развитие. Валутните разлики намаляват продажбите 
с -1,0%. Придобиванията/продажбите имат положителен ефект от 1,3%.

През първото тримесечие п
оложителното представяне на бизнес подразделениетоЛепилни технологии“ по отношение на органичните продажби се дължи основно на бизнес направлението „Мобилност и електроника, което постигна силен ръст на органичните продажби от 3,1%. Този растеж се дължи на бизнеса с електроника и промишлени продукти, докато автомобилният бизнес отбеляза спад поради предизвикателната пазарна среда. С -0,4% развитието на органичните продажби в бизнес направлението „Опаковки и потребителски стоки“ е леко отрицателно като цяло. Бизнесът с опаковки показа стабилно развитие, подкрепено от по-нататъшно възстановяване на търсенето. Бизнесът с потребителски стоки отбелязва лек спад в сравнение със същото тримесечие на миналата година. Органичните продажби в бизнес направлението Занаятчийство, строителство и професионални продуктинарастватс 0,4% спрямо същото тримесечие на предходната година. Растежът се дължи по-специално на бизнеса с потребители и занаятчии и със строителния бизнес, като и двата сегментагенерират добър растеж.

От регионална гледна точка представянето на бизнес звеното „Адхезивни технологии“ е общо-взето смесено. В Европаорганичните продажби са под тези през същототримесечие на предходната година главно поради резултатите по направлениеЗанаятчийтво, строителство и професионални продукти“. В пазарна среда, която като цяло беше предизвикателна, през първото тримесечие регионът на Северна Америкаотбеляза рекорден спад на продажбите, дължащ се главно на развитието в бизнес направлениятаМобилност и електроника и Опаковки и потребителски стоки. Регионът наIMEAотбеляза много силен ръст на органичните продажби, дължащ се по-специално на двуцифрено увеличение на органичните продажби по направление „Занаятчийство, строителство и професионални продукти“.

Регионът на 
Латинска Америка също отбеляза много силен растеж, който се дължи главно на двуцифрено увеличение на продажбите в бизнес направлението„Мобилност и електроникаНаправленията „Опаковки и потребителски стоки“ и „Занаятчийство, строителство и професионални продукти“също допринесоха за това развитие, като и двата сегмента отчетоха много силен ръстАзиатско-тихоокеанският регион регистрира значителен ръст, дължащ се по-специално на двуцифрено увеличение на продажбите в бизнеса с електроника в Китай.

Резултати при продажбите на „Потребителски марки“

За бизнес звеното „Потребителски марки“ продажбите през първото тримесечие на 2025 г. възлизат на 2,484 млрд. евро, което е номинален спад от -4,6% спрямо същототримесечие на предходната годинаОрганично (т.е. коригирано за валутни разлики и придобивания/продажби) продажбите намаляват с -3,5%. Бизнес подразделениетоотбеляза добро развитие на цените в сравнение с първото тримесечие на 2024 г., докато обемите намаляха според очакванията главно поради песимистичните потребителски нагласи и ниската активност на клиентите на дребно – особено в Северна Америка – съчетано с предизвикателства във веригата на доставки. Валутните разлики са имали отрицателно въздействие от -2,0% върху продажбите, докато придобиванията/продажбите са имали положително влияние от 0,8% върху продажбите

 

През първото тримесечие направлениетоПране и грижи за дома отбеляза отрицателно развитие на органичните продажби от -4,1%. Бизнесът с перилни препаратиотбеляза отрицателен растеж, причинен предимно от спад в категорията Почистване на тъканите“, докато категорията Грижа за тъканите“ отбеляза много силен растеж. Категорията „Грижа за дома“, от друга страна, генерира добър органичен ръст на продажбите, дължащ се главно на значителния ръст на продажбите в категорията„Миене на съдове“.

В бизнес направлението 
„Коса“органичните продажбиса намалели с -1,6%. Потребителският бизнес показва растеж, който се дължи по-специално на категориите „Оцветители за коса“ и „Стилизиране на косата“. Като цяло развитието на професионалния бизнес бележи спад спрямо нивото от предходната година, което се дължи главно на спад в продажбите в резултат на предизвикателната потребителска среда в региона на Северна Америка.

Направлението 
„Друг потребителски бизнес“ регистрира спад в органичните продажби от -6,8% в резултат предимно на отрицателно развитие в категорията „Грижа за тялото“в регионите на Северна Америка и Европа.

От регионална гледна точка развитието на продажбите във всички региони – с изключение на 
IMEA – е под нивото от предходната година. РегионътIMEA отбеляза добър органичен ръст на продажбите като цяло, дължащ се на значителен органичен ръст на продажбите в бизнес направлението „Коса“ и добро развитие в бизнес направлението „Пране и грижа за дома“Европа, от друга страна, преживя спад заради направлението„Пране и грижа за дома“, докато направлението „Коса“ показва добър растеж. Ръстът на продажбите в Северна Америка и Азиатско-тихоокеанския регион е под нивото от предходната година във всички бизнес области. Представянето на региона на Латинска Америка като цяло е под това от предходната година заради направлението „Пране и грижа за дома“Направлението „Коса“, от друга страна, отбеляза много силно развитие на органичните продажби.

Нетни активи и финансово състояние

През разглеждания период не са настъпили съществени промени в нетните активи и финансовото състояние на Групата в сравнение със ситуацията към 31 декември 2024 г.

Перспективи предГрупата Henkel

За текущата година Henkel продължава да очаква органичен ръст на продажбитемежду 1,5 и 3,5%. За бизнес подразделениетоАдхезивни технологии се очаква органичен ръст на продажбите в диапазона от 2,0 до 4,0%. За „Потребителски марки“ очакваме органично увеличение на продажбите от 1,0 до 3,0%.

Коригираната възвръщаемост на продажбите (коригиран марж на печалбата преди лихви и данъци) все още се очаква да бъде в диапазона от 14,0 до 15,5%. Коригираната възвръщаемост на продажбите се очаква да бъде между 16,0 и 17,5% за „Адхезивни технологии“ и между 13,5 и 15,0% за „Потребителски марки“.

Коригиранатапечалба на привилегирована акция (EPS) при постоянни валутни курсове все още се очаква да се увеличи в диапазона от нисък до висок едноцифрен процент.

Освен това продължаваме да 
поддържаме следните очаквания за 2025 г.:

▪ придобивания/продажби: отрицателен ефект в ниския едноцифрен процентен диапазон върху номиналния ръст на продажбите;

▪ преобразуване на продажбите в чуждестранна валута: неутрално до отрицателно въздействие в ниския едноцифрен процентен диапазон;

▪ цени на преките материали: ниско до средно едноцифрено процентно увеличениеспрямо средната стойност за предходната година;

▪ разходи за преструктуриране от 200 до 250 млн. евро;

▪ изходящи парични потоци от инвестиции в имоти, машини и съоръжения и нематериални активи в размер между 650 и 750 млн. евро.

Вижте още: