Българите поръчват по един дюнер на всеки две минути

Потребителят-рекордьор е получил общо 258 дюнера чрез доставки за една година, според статистика на Glovo

По повод световния ден на дюнера, който се отбелязва във втория петък на месец юли, от мултикатегорийното приложение за доставки Glovo представиха любопитни данни за консумацията в страната ни. Българите са на четвърто място в Югоизточна Европа по най-много поръчани дюнери, според статистика за изминалата година. Близо 261 000 арабски сандвичи са били поръчани чрез Glovo през 2022 г., което средностатистически означава по един на всеки две минути. Любопитен факт е пикът на доставки в дните преди Бъдни вечер, като най-много българи са предпочели да „постят“ с дюнери на 22 декември.

Потребителят-рекордьор за България е получил общо 258 дюнера от реализирани поръчки през 2022 г., което означава, че е консумирал средно по 5 дюнера всяка седмица. Най-скъпата поръчка, съдържаща дюнери е била на впечатляващата стойност от 550 лв и е заявена към ресторант в София.

Около 1000 заведения предлагат доставка на дюнери чрез Glovo, като над 60% от тях са малки семейни бизнеси. Най-често поръчки се правят по време на обедната почивка в делничните дни, като желанието на клиентите за доставка до дома се увеличава значително през студените месеци. Варненци и пловдивчани са сред отличниците по най-много поръчки, веднага след жителите на София. С близо 200% са се увеличили доставките на дюнери в Плевен за изминалата година, а общият интерес към доставките на дюнери бележи ръст в цялата страна.

Арабските фастфууд специалитети се срещат в различни варианти и с различни имена – дюнер, кебап, шаурма, шиш-таук и др., като общото между всички е моделът на приготвяне – най-често изпечено месо или фалафел, гарнирани със сос и зеленчуци, увити в арабски хляб. Характерният им вкус се дължи на предварителното мариноване и овкусяване на месото с традиционни арабски подправки, като в своите съвременни вариации, дюнерите се предлагат и с пържени картофи.

Българите поръчват по един дюнер на всеки две минути

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...